• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Är det Tissot Tisdag så är det! Min trogna "Höstlövet" från 1940 på en svensktillverkad Imco-länk. Hela 30mm - allt du behöver och mycket mer! 😄😄😄
EEACDB02-F6BA-4144-9621-770ADFF77A7B.jpeg
Är det Tisdag så är det Tissot 🙂
Tissot Antimagnetique
C128B433-9A39-4E6C-A26A-A0E098932C97.jpeg

Kul! Aldrig sett den lösningen på daghjul tidigare!

Jag har heller inte sett någon annan tillverkare som gjort på samma sätt.
Daghjulet är lika stort och ligger över datumhjulet och har uttag och ser ut som ett konstigt kugghjul.
Verket är från slutet på 60-talet och endast 3.9 mm tjockt vilket jag tycker är en bedrift med dag, datum, centrumsekund och automatiskt uppdrag från en mindre tillverkare av mestadels enklare klockor.

Jag har heller inte sett någon annan tillverkare som gjort på samma sätt.
Daghjulet ligger är lika stort och ligger över datumhbjlet och har uttag och ser ut som ett konstigt kugghjul.
Verket är från slutet på 60-talet och endast 3.9 mm tjockt vilket jag tycker är en bedrift med dag, datum, centrumsekund och automatiskt uppdrag från en mindre tillverkare av mestadels enklare klockor.
Tack för infon, verkligen en rolig lösning och ett imponerande verk!

Riktigt fränt ju!! Aldrig sett något dylikt, kan inte vara det allra skönaste dock?😅 Eller är det skönare än vad jag tänker/det ser ut?
Det skaver en hel del, dock är det gummi på insidan så det hjälper lite, men det är stelt och svårt som satan att spänna åt ordentligt :D får hem en tissot pr516-dykare som jag tror kommer sitta fint på det här tillsvidare.

Det skaver en hel del, dock är det gummi på insidan så det hjälper lite, men det är stelt och svårt som satan att spänna åt ordentligt :D får hem en tissot pr516-dykare som jag tror kommer sitta fint på det här tillsvidare.
Haha då var det ungefär som jag trodde, men ”vill vara fin får man lida pin”😉

Tillbaka
Topp