ittam
Guld
Är det Tisdag så är det TissotÄr det Tissot Tisdag så är det! Min trogna "Höstlövet" från 1940 på en svensktillverkad Imco-länk. Hela 30mm - allt du behöver och mycket mer!![]()
![]()
Tissot Antimagnetique
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det Tisdag så är det TissotÄr det Tissot Tisdag så är det! Min trogna "Höstlövet" från 1940 på en svensktillverkad Imco-länk. Hela 30mm - allt du behöver och mycket mer!![]()
![]()
Hell yeah! Vad är det för storlek på din? Ser riktigt mysig ut!Är det Tisdag så är det Tissot
Tissot Antimagnetique
![]()
Kul! Aldrig sett den lösningen på daghjul tidigare!En gammal tunnis på en gammal tunnis.
![]()
Tack! Den är ganska nära 31mm.Hell yeah! Vad är det för storlek på din? Ser riktigt mysig ut!![]()
Kul! Aldrig sett den lösningen på daghjul tidigare!
Tack för infon, verkligen en rolig lösning och ett imponerande verk!Jag har heller inte sett någon annan tillverkare som gjort på samma sätt.
Daghjulet ligger är lika stort och ligger över datumhbjlet och har uttag och ser ut som ett konstigt kugghjul.
Verket är från slutet på 60-talet och endast 3.9 mm tjockt vilket jag tycker är en bedrift med dag, datum, centrumsekund och automatiskt uppdrag från en mindre tillverkare av mestadels enklare klockor.
Det är nog samma som min i storleken då. Tycker den storleken är sjukt grym! Och tack så hemskt mycket, AMs är verkligen helt sjuka när det kommer till patina potential!Tack! Den är ganska nära 31mm.
Måste tillägga att din inte heller är dum, älskar de där ”patinerade” tavlorna!
Fin klocka men nu blev man ju nyfiken att se mer av bandet
Hade varit lättare med en film, men så här ser det utFin klocka men nu blev man ju nyfiken att se mer av bandet![]()
Riktigt fränt ju!! Aldrig sett något dylikt, kan inte vara det allra skönaste dock?Hade varit lättare med en film, men så här ser det ut
![]()
![]()
Det skaver en hel del, dock är det gummi på insidan så det hjälper lite, men det är stelt och svårt som satan att spänna åt ordentligtRiktigt fränt ju!! Aldrig sett något dylikt, kan inte vara det allra skönaste dock?Eller är det skönare än vad jag tänker/det ser ut?
Kämpa!Det skaver en hel del, dock är det gummi på insidan så det hjälper lite, men det är stelt och svårt som satan att spänna åt ordentligtfår hem en tissot pr516-dykare som jag tror kommer sitta fint på det här tillsvidare.
Haha då var det ungefär som jag trodde, men ”vill vara fin får man lida pin”Det skaver en hel del, dock är det gummi på insidan så det hjälper lite, men det är stelt och svårt som satan att spänna åt ordentligtfår hem en tissot pr516-dykare som jag tror kommer sitta fint på det här tillsvidare.
Till en pr ska du ha en sån här.Det skaver en hel del, dock är det gummi på insidan så det hjälper lite, men det är stelt och svårt som satan att spänna åt ordentligtfår hem en tissot pr516-dykare som jag tror kommer sitta fint på det här tillsvidare.
Amen vad tusan, har ud en sån med? Får jaga rätt på en, helst en med rätt ändlänkar som passar mot boetten.Till en pr ska du ha en sån här.
![]()
Ingick i bulkköpet av budgetlänkar. Tyvärr inte lika fin som en original-Tissot.Amen vad tusan, har ud en sån med? Får jaga rätt på en, helst en med rätt ändlänkar som passar mot boetten.
Är väl iofs Lemania-verk i den där? Lite ”halv-Speedy” då?Missade helt att det var Speedy Tuesday idag men vad gör det när jag fick med mig en Tissot kronograf till jobbet istället![]()
Yes, stämmerÄr väl iofs Lemania-verk i den där? Lite ”halv-Speedy” då?![]()
Tycker den är svincool!Mitt Bcf-köp, Kinda-sorta vintage Beuchat Ushuaia. Men varför är den full med olja @Anders Forsberg? Oljesvett på insidan av glaset.
![]()
![]()
![]()
Den första är ju stencool, välj den tycker jag...Väljer…![]()