• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Inte så spännande kanske. Tänkte göra ännu ett försök på förvaring av klockor och utrustning. Har inte hittat rätt än trots många försök. Sedan slank det med en kontorsstol till hemmakontoret/verkstaden så nu kanske det blir roligare att meka lite igen. Brukar sitta i köket annars och det är inte optimalt men lagom till att man är tbx på kontoret har jag börjat få ordning på hemmakontoret.
Aha! Jo den förvaringen är en svår nöt o knäcka… men hoppas iaf att du får lite nytändning för fixeriet!!
 
Min årsklocka är på idag. Kul man blivit så gammal att man kallar sig själv vintage 😄
20220602_132710.jpg
 
serie nr är
24723XXXXXX
så den borde vara en 66:a
Då är den nog precis i transition mellan 1506 och 1039 länkarna, tror de första 1039 länkarna är stämplade -67.

Bra då du isåfall har möjlighet att välja på båda länkarna, 1039/516 är ju billigare än 1506/16.

Jag har en mkt fin 1039 med 516 ändlänkar från -68 som jag kanske kan sälja, hör av dig på PM isåfall!
 
Tillbaka
Topp