• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Hugger69

Patek
2-Faktor
MakroMåndag med en GUIDE i tillvaron...

🪐 ENICAR Sherpa GUIDE MK IV från 1969

IMG_6010.jpg
IMG_6009.jpg
IMG_6011.jpg
 

treny

Breitling
Vet att Japanska verk ofta baktalas. Personligen tycker jag denna Citizen med flyback chronograph är bland den mest estetiskt tilltalande dinga jag haft i min ägo.

Hiss eller diss?

Matchar underbart till Parajumpers under vintern, med de kalla tonerna och orangea visare. Ingen sommar kille om ni inte redan listat ut detta 😝


IMG_20220406_180256-01.jpeg
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Vet att Japanska verk ofta baktalas. Personligen tycker jag denna Citizen med flyback chronograph är bland den mest estetiskt tilltalande dinga jag haft i min ägo.

Hiss eller diss?

Matchar underbart till Parajumpers under vintern, med de kalla tonerna och orangea visare. Ingen sommar kille om ni inte redan listat ut detta 😝


IMG_20220406_180256-01.jpeg
Den är riktigt bra! Har en själv (har haft två), men inte på originallänk.
Rätt mkt instoppat i den här tunnisen: dubbelregisterkrono, flyback, automat, 28800bph, Quick set day/date samt manuellt uppvrid inknökat på under 7mm!
Detta år 1972! Och ja, jag är också ett fan ;)
 

kuma-kun

Audemars
Dagens.

B69B0E11-E24C-446D-B051-014C25ADD3AE.jpeg


Egentligen tycker jag att det blir bäst att bara posta en bild av dagens klocka men gör idag ett undantag.
Blev så glad att till slut lägga rabarber på en länk till 614x-8000 här om dan och visar den ochså.
Ser inte mycket ut för världen men är mycket ovanlig och passar klockan bättre än vad man kan tro.

580CE7DC-17BD-4CCC-8B1A-A4A7B0A24DC5.jpeg
 
Topp