• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

240snusit

Panerai
Blivit lat här i sommarhettan, så har i stort sett bara växlat mellan den här favoriten och en vintage dykare vid behov senaste tiden. Egentligen gillar jag idéen bakom roliga "Sommarklockor" men jag tycker också man kan säga en hel del om matta svarta tavlor i Sommarljus ☺️ Hoppas ni alla får en fin helg!
45BC3BE8-03A7-4228-87CE-783847AB425B.jpeg
 

Pictor

Audemars
Blivit lat här i sommarhettan, så har i stort sett bara växlat mellan den här favoriten och en vintage dykare vid behov senaste tiden. Egentligen gillar jag idéen bakom roliga "Sommarklockor" men jag tycker också man kan säga en hel del om matta svarta tavlor i Sommarljus ☺️ Hoppas ni alla får en fin helg!
45BC3BE8-03A7-4228-87CE-783847AB425B.jpeg
En riktigt fin och charmig Alpina !
Smycken kan ha vilken storlek som helst…. Nitad länk och stor glugg bidrar..
 
Senast ändrad:

Hugger69

Patek
2-Faktor
Saturnday firas idag stort med att även hylla denna ikoniska dykare! 🤿

Med sin unika SuperCompressor-boett från EPSA med inbyggd crown guard och tillika världens första svarta helstålsklocka så väckte den förstås uppmärksamhet när den lanserades i mitten av 60-talet!

🪐 ENICAR Sherpa OPS MK I från 1967

IMG_7067.jpg
IMG_7069.jpg
IMG_7072.jpg
 

Flaan

Omega
cityv1.jpg


CITY Versailles 33mm med nytt armband.
Ett arvgods jag inte givit någon uppmärksamhet tidigare då jag trodde det var en mindre damklocka men det var nog bara det gamla armbandet som indikerade detta, nu bär jag den i stort sett dagligen. Mer närvaro på handleden än jag trodde den skulle ha.
Tycker det är riktigt snitsigt när bandstiftet går under klockan så armbandet nästan ser integrerat ut :)
 
Topp