• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

240snusit

Panerai
Fråga mig inte hur jag fortfarande är vaken och lite lullig, men har man ett kärt återseende med vänner och det är good times så är det. Detta är gårdagens och idagens stolta soldat nu när ändå är (oväntat) i hyfsat fräscht skick och det är loppistajm. Hoppas att ni alla får en bra helg och mindre baksmälla än vad jag kommer få om någon timme 🥲
4A23D082-D084-4595-9910-70186DC578F8.jpeg
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Tack! Ja 34 mm och 16 mm mellan bandhornen.
Medaljongfri, har aldrig en sån här med mealjong faktiskt, visste inte att det fanns?
Trevlig modell iaf, kan absolut rekommendera :)
Långt ifrån någon expert på vintage Eterna, men liknande Kontiki-modeller brukar se ut såhär på boettlocket:
9a6d63e7-f297-4e12-9cb9-f81001d33fd3.jpg

Mycket möjligt att det varierar mellan modeller också, går bara på vad jag sett online.
 
Senast ändrad:

oftast

Panerai
2-Faktor
Snygg matchning med svart läder till den tavlan, har själv testat det men inte riktigt fått det att lira. Beror nog mycket på kvaliten på bandet, vart kommer ditt ifrån?
Tack!
Det är en lite lurig tavla, den är väldigt patinerad och inre zonen är nästan samma kulör som den yttre i många ljus.
Bandet är ett enkelt tunt buffelskinsband.
 
Topp