• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Aha... Då förstår jag varför det kanske väger över mot Suveränen. Hade Longinesen varit stepcase, så hade det varit fördel den IMHO.
Denna är väl vad man kanske skulle kalla stepped case men bezeln är ju inte hel platt. Men det verkar finnas lite olika varianter på boetterna, här är tex 2st 35mm tre tacche bredvid varandra där den högra ser ut mer som min och den vänstra har en plattare bezel:
C6CB1DAA-DA9A-4D07-ACFC-1C2B484EB3C2.jpeg
 
Denna är väl vad man kanske skulle kalla stepped case men bezeln är ju inte hel platt. Men det verkar finnas lite olika varianter på boetterna, här är tex 2st 35mm tre tacche bredvid varandra där den högra ser ut mer som min och den vänstra har en plattare bezel:
C6CB1DAA-DA9A-4D07-ACFC-1C2B484EB3C2.jpeg
Nja, bara den vänstra skulle jag kalla stepcase. Ser inte alls de andra som stepcase.
 
Nej, det hänger nog mer ihop med den låga kalibern på fotografen i detta fallet. :) Den har riktiga 90 graders steg.
img_20200429_100635-jpg.1421998

Mycket om step case finns i denna tråd, inklusive försök till definition av step case:

 
Precis och det känns som den som jag tar på mig är favoriten av dem varje gång, men Suveränen är i bättre skick så oftast är det nog den jag favoritiserar ändå.

Men båda är riktigt bra, men ingen av dem så bra som vad de kostar 😬
Håller med så himla mycket om det. Longines är grymt fint och jag skulle gärna äga, speciellt på den länken, MEN, som du säger, priserna…
 
Tillbaka
Topp