• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Mm.. Ny ringrotorautomat tillbax från urmakaren..
20230113_192825.jpg
20230113_193201.jpg
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kul köp! Hur var det med baklocket?

Baklocket är lite nött av tiden så man ser inte all text.

Ser ut som denna från Analoge shift där texten nötts bort


Väldigt cool klocka och är väldigt nöjd med denna, tavla och index är verkligen grymma
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ibland önskar jag att KS hade en emoji som uttryckte "jag gillar den fan inte men jag gillar att du gillar den".
Haha 😂
Den är tillsammans med min Linde Werdelin lätt en av de mest använda klockorna. Tycker den är tvärfet. Ser lite ut som att en Santos har fått barn med en Storm Trooper.

Jag förstår att många tycker den är ful men jag älskar den verkligen och en självklar del i Keeper-lådan 😍

En gammal bild som bättre fångar dess råhet, som på ett diskret vis balanseras av isen :)
0680924F-212A-4C3A-9210-F7058CD16208.jpeg
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Baklocket är lite nött av tiden så man ser inte all text.

Ser ut som denna från Analoge shift där texten nötts bort


Väldigt cool klocka och är väldigt nöjd med denna, tavla och index är verkligen grymma
Var baklocket i stål? De är fina, är ju en favoritmodell hos mig. Grattis! Den du länkar till har fel krona men i övrigt fin.
 
Haha 😂
Den är tillsammans med min Linde Werdelin lätt en av de mest använda klockorna. Tycker den är tvärfet. Ser lite ut som att en Santos har fått barn med en Storm Trooper.

Jag förstår att många tycker den är ful men jag älskar den verkligen och en självklar del i Keeper-lådan 😍

En gammal bild som bättre fångar dess råhet, som på ett diskret vis balanseras av isen :)
0680924F-212A-4C3A-9210-F7058CD16208.jpeg
Det är väl det som är charmen med klockor som inte går hem hos alla: att det blir lite mer personligt och varierat.

Finns en massa klockor som jag tycker ser stentuffa ut när andra bär dem men som aldrig skulle funka på min handled och min stil.
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Var baklocket i stål? De är fina, är ju en favoritmodell hos mig. Grattis! Den du länkar till har fel krona men i övrigt fin.

Japp baklocket är i stål. Hela klockan är i helstål. Gillar min, kör den idag 😊
 

Bilagor

  • 175F832C-13A8-4C8B-992F-76A9543EBA04.jpeg
    175F832C-13A8-4C8B-992F-76A9543EBA04.jpeg
    298.3 KB · Visningar: 8
  • 9BAF7C80-2453-461F-8932-34B60082E041.jpeg
    9BAF7C80-2453-461F-8932-34B60082E041.jpeg
    641.5 KB · Visningar: 7
Senast ändrad:

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Det är väl det som är charmen med klockor som inte går hem hos alla: att det blir lite mer personligt och varierat.

Finns en massa klockor som jag tycker ser stentuffa ut när andra bär dem men som aldrig skulle funka på min handled och min stil.
Precis så jag tänker också. När det gäller integrerade gamla quartzare så spenderade jag den första bonusen jag fick i mitt yrkesliv på en Longines Oposition efter mycket funderande och planerande. Mesta tiden hade spenderats hängande över montern med Speedmastern hos Huke i Malmö men så långt räckte inte budgeten.
IMG_20230114_134040.jpg
 
Topp