• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Sebastard

Vacheron
4EDE6994-66C1-4771-A526-D2838B04A29A.jpeg
 

240snusit

Panerai
Accutron från 1965 på JB Champion mesh. Dagens Accutron kuriosa: jag läste igår en artikel om hur ortodoxa judiska körledare under vissa högtider inte får "skapa något", inklusive använda stämgafflar när de ska hitta stämman i kören under vissa ceremonier. Då blev Accutrons väldigt populära bland dom i Amerika då stämgaffeln i Accutrons alltid gör en perfekt F ton och på så sätt kunde körledarna sätta upp klockan till sitt öra och ändå hitta tonen utan att "skapa" ett ljud med traditionell stämgaffel. Mer info finns här: https://forward.com/culture/483442/...ing-cantors-lives-easier-for-more-than/?amp=1
72162D17-8ED7-4C91-88D8-C15365F7312A.jpeg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Accutron från 1965 på JB Champion mesh. Dagens Accutron kuriosa: jag läste igår en artikel om hur ortodoxa judiska körledare under vissa högtider inte får "skapa något", inklusive använda stämgafflar när de ska hitta stämman i kören under vissa ceremonier. Då blev Accutrons väldigt populära bland dom i Amerika då stämgaffeln i Accutrons alltid gör en perfekt F ton och på så sätt kunde körledarna sätta upp klockan till sitt öra och ändå hitta tonen utan att "skapa" ett ljud med traditionell stämgaffel. Mer info finns här: https://forward.com/culture/483442/...ing-cantors-lives-easier-for-more-than/?amp=1
72162D17-8ED7-4C91-88D8-C15365F7312A.jpeg
Jag gillar som regel inte kufiska bandhorn men det där var ju fantastiskt snyggt. Var den tänkt för/såldes den med den länktypen ursprungligen eller har du upptäckt kombon?
 
Topp