• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tredje generationen som använder denna fr 1941
B9F9F8EB-29BC-4787-A494-E42E5F53CCAF.jpeg

Fanns denna konfiguration från fabrik? Känns lite udda.
Udda? Du tänker på att den borde ha kommit med TT länk? Jag hade nog inte köpt den i så fall. Gillar detta bättre. Jag gissar på att den släpptes med olika länkalternativ, liksom TT Polaris kronograferna.
Så oklart om någon bytt länk, men i så fall har man gjort det på fler klockor (såvida detta inte är min med);
IMG_9147.png

Udda? Du tänker på att den borde ha kommit med TT länk? Jag hade nog inte köpt den i så fall. Gillar detta bättre. Jag gissar på att den släpptes med olika länkalternativ, liksom TT Polaris kronograferna.
Så oklart om någon bytt länk, men i så fall har man gjort det på fler klockor (såvida detta inte är min med);
IMG_9147.png
Udda som i ovanligt och att länken eller tavlan/glasringen skulle kunna vara bytt. Ändlänkbitarna ser lite moddade ut med. Håller med om att din kombination är bättre än när det är guld på länken. Hittade faktiskt inga andra än din som var i den kombinationen. Har du stålindex och guldvisare? Mycket som känns fel i mitt huvud. Men Omega har gjort många modeller och de tänkte kanske lite annorlunda ibland, vad vet jag? Blev bara nyfiken.

Udda som i ovanligt och att länken eller tavlan/glasringen skulle kunna vara bytt. Ändlänkbitarna ser lite moddade ut med. Håller med om att din kombination är bättre än när det är guld på länken. Hittade faktiskt inga andra än din som var i den kombinationen. Har du stålindex och guldvisare? Mycket som känns fel i mitt huvud. Men Omega har gjort många modeller och de tänkte kanske lite annorlunda ibland, vad vet jag? Blev bara nyfiken.
Känns udda att någon skulle moddat den.
Stämmer att det är silverindex och guldvisare vilken kan kännas udda, men det har jag sett flera andra ha. Också reagerat på att ändlänkarna är påverkade (resten i bra skick) men förstår inte varför i så fall? Man får lätt av länken utifrån med skruvar på sidan;
IMG_9151.jpeg

Känns udda att någon skulle moddat den.
Stämmer att det är silverindex och guldvisare vilken kan kännas udda, men det har jag sett flera andra ha. Också reagerat på att ändlänkarna är påverkade (resten i bra skick) men förstår inte varför i så fall? Man får lätt av länken utifrån med skruvar på sidan;
IMG_9151.jpeg
Oj, vikt länk? Det hade jag inte förväntat mig och vet inte om jag sett det heller?

Jo du surru’, vikt är den. Vad tror du?
IMG_9158.jpeg

IMG_9153.jpeg
Vågar inte riktigt uttala mig bestämt i denna fråga... Känns som jag jagar din nya klocka, vilket såklart inte är meningen. Tror vi får lämna detta till folk med bättre koll, eller om vi kan googla fram vettiga referenser. Jag vet inget om dessa mer än att jag reagerat på det redan nämnda.

Tillbaka
Topp