• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Fick ett "last" klockor levererat till mig idag, denna får bli Dagens bland dom ☺️ hoppas ni alla får en bra vecka!
05D12272-CF8B-4410-A27B-02449B30F796.jpeg
 
Denna har varit på villovägar sen föräldrarnas senaste flytt. Nu har de flyttat till äldreboende så idag skulle jag ta hand om det som är värt att spara av bohaget. I källarförrådet låg den bland massa annat bråte...äntligen återfunnen😁. Ett bra läder på den så kommer den till användning igen. Länken är ju fin och tidstypisk men helvete vad den drog i armhåren.
20230703_184505.jpg
 
Min äldsta antimag, denna från -34 på ett riktigt gammalt bund.
Har inte hjärta att byta glaset, fullt av torrsprickor. Kan vara original, det samma gäller kronan.
DF9CDA09-92AE-4549-82C3-96EE44AF03C3.jpeg

Vet du ålderspannet på antimaggarna? Den jag postade igår har både radiumbränna på tavlan och blånerade svärdvvisare. Sen finns det ju mer syringe-liknande, samt utan lume på visarna som din ovan. Har inte så bra koll själv så vore kul att veta.
 
Vet du ålderspannet på antimaggarna? Den jag postade igår har både radiumbränna på tavlan och blånerade svärdvvisare. Sen finns det ju mer syringe-liknande, samt utan lume på visarna som din ovan. Har inte så bra koll själv så vore kul att veta.
Antimagen kom runt -30. Något som är kul är att Tissot var först med antimagnetiska armbandsur.
Här finns en del att läsa i ämnet
 
Chansade på denna Omega Constellation Deluxe i solitt guld (60-tal) på Tradera; det var värt risken, bra skick på urtavla och urverk. Lämnat in den till urmakaren för uppfräschning och byte av glas idag.
20230705_163641.jpg

IMG-20230705-WA0008.jpeg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp