Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett riktigt trevligt beslutDrygt tolv timmar senare..
![]()
Min äldsta antimag, denna från -34 på ett riktigt gammalt bund.
Har inte hjärta att byta glaset, fullt av torrsprickor. Kan vara original, det samma gäller kronan.
![]()
Antimagen kom runt -30. Något som är kul är att Tissot var först med antimagnetiska armbandsur.Vet du ålderspannet på antimaggarna? Den jag postade igår har både radiumbränna på tavlan och blånerade svärdvvisare. Sen finns det ju mer syringe-liknande, samt utan lume på visarna som din ovan. Har inte så bra koll själv så vore kul att veta.
Jag hade gissat att den var ommålad men det kanske är bilderna som luras?Chansade på denna Omega Constellation Deluxe i solitt guld (60-tal) på Tradera; det var värt risken, bra skick på urtavla och urverk. Lämnat in den till urmakaren för uppfräschning och byte av glas idag.
![]()
![]()
Ommålad urtavla eller vad tänker du?Jag hade gissat att den var ommålad men det kanske är bilderna som luras?
Håller med. Hade samma känsla när jag såg den på tradera medJag hade gissat att den var ommålad men det kanske är bilderna som luras?
Hmm, mycket möjligt - nämndes inget om det i annonsen. Oavsett inget som stör mig; jag köpte den för mycket billigare än vad säljaren la ut den för och jag hade tänkt att ha den som kostymklocka. Inget jag kommer sälja.Håller med. Hade samma känsla när jag såg den på tradera med
Servicerotor också (O)Håller med. Hade samma känsla när jag såg den på tradera med
Jag blir nyfiken, vad är det som talar för att den är ommålad?Jag hade gissat att den var ommålad men det kanske är bilderna som luras?