• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tissot-tisdag med denna från -55

IMG_1672.jpeg
 
Om du är nöjd med klockan spelar det ju ingen roll men har du köpt den i tron om att den är original skulle jag försöka returnera den.
Uppdatering:
Lämnade in klockan till urmakare för service, han konstaterade att glasringen är i doublé och inte i guld. Jag har startat en tvist via Tradera för att returnera varan då jag känner att en klocka i "14k" guld inte kan ha en doublé-glasring. Stämmer alltså inte med beskrivningen.
 
Uppdatering:
Lämnade in klockan till urmakare för service, han konstaterade att glasringen är i doublé och inte i guld. Jag har startat en tvist via Tradera för att returnera varan då jag känner att en klocka i "14k" guld inte kan ha en doublé-glasring. Stämmer alltså inte med beskrivningen.
Självklart ska även glaseringen vara i solitt guld på dessa, utöver den ommålade tavlan som heller inte nämdes i annonsen borde du verkligen häva köpet. Hur betalade du?
 
Självklart ska även glaseringen vara i solitt guld på dessa, utöver den ommålade tavlan som heller inte nämdes i annonsen borde du verkligen häva köpet. Hur betalade du?
Betalade med Klarna-faktura, just för att skydda mig själv ifall att. Så jag har meddelat försäljaren att jag vill häva köpet och startat en tvist via Klarna för säkerhets skull med, som kommer att följa upp det om två veckor ifall säljaren inte löser det.
 
Betalade med Klarna-faktura, just för att skydda mig själv ifall att. Så jag har meddelat försäljaren att jag vill häva köpet och startat en tvist via Klarna för säkerhets skull med, som kommer att följa upp det om två veckor ifall säljaren inte löser det.
Då ska det nog lösa sig, jag har inte betalat med klarna men paypal har hjälpt mig lösa tvister. Det tar rätt långt tid innan man får tillbaka pengarna men de favoriserar nästan alltid köparens parti.
 
Tillbaka
Topp