• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
Gubbvilar på Morsans altan efter höstmarknad 🍁

IMG_1815.jpeg
 

240snusit

Panerai
Jag har gjort en kul upptäckt. Två av mina mest överaskande favoritfynd någonsin har varit två 1940-tal Vucain "tanks" med centrumsekund - nyligen märkte jag att de är "fabriksystrar:" de är grannar med varann när det kommer till serienumren. Känns lite romantiskt faktiskt att få återförena Systrarna Vulcain med varann såhär många år senare och låta dom få leva gött i pension hos mig. Hoppas ni alla får en fin vecka! ☺️
D3BDA4EF-1383-4810-B6D5-F902662EE9FE.jpeg

67273FE5-467C-4EEF-91E7-370902373DEE.jpeg
E71392CF-6C33-47F8-9764-21BBA9041A70.jpeg

Om jag gissar lite så är storasystern den sista av sitt slag i den boetten som tillverkades, lilla systern den första (av den enda serien) som tillverkades av sin modell. Det känns lite... som en liten del av ödet på något sätt att de två systrarna hamnat hos mig (köpta vid separata tillfällen på vilt skilda platser i landet)
 
Topp