• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Longines 1942
IMG_7801.jpeg
 
Ruskigt lik min Longeau! 🙏🏻
Hur vet du det exakta årtalet?🤔
Ja, visst är de lika. Väldigt mycket art deco.
Angående årtal, så var det det som stod i produktbeskrivningen från kaplans när jag köpte den. Antar att det är en uppskattning, skulle säkert kunna vara gjord några år senare eller tidigare.
Vad tror/tycker du? Uppskattar mycket, lite info från en mer erfaren samlare.
Allt gott
B
 
Ja, visst är de lika. Väldigt mycket art deco.
Angående årtal, så var det det som stod i produktbeskrivningen från kaplans när jag köpte den. Antar att det är en uppskattning, skulle säkert kunna vara gjord några år senare eller tidigare.
Vad tror/tycker du? Uppskattar mycket, lite info från en mer erfaren samlare.
Allt gott
B
Väldigt trevliga är de och jag söker info jag med då min saknar bakgrund, men det var en så exakt uppskattning så därav min fråga! 🤗
Sent 1930- eller 40-tal känns rimligt men mer kan jag inte säga, kanske någon annan har någon tanke med? 🤔

Har du fasta bandstift med?
Lite klurigt att hitta band tycker jag…
 
Väldigt trevliga är de och jag söker info jag med då min saknar bakgrund, men det var en så exakt uppskattning så därav min fråga! 🤗
Sent 1930- eller 40-tal känns rimligt men mer kan jag inte säga, kanske någon annan har någon tanke med? 🤔

Har du fasta bandstift med?
Lite klurigt att hitta band tycker jag…
Ja, visst är det fasta bandstift. Skulle dessutom behöva ett nytt band till denna för det börjar bli lite väl tunt på sina ställen.
Förövrigt är det fantastisk vilken kvalitet de kunde göra på den tiden. Fortar sig ca 15 s/dag vilket är nästan lika bra som dagens ur: en nyservad DJ från ca -77.
IMG_6158.jpeg
 
Ja, visst är det fasta bandstift. Skulle dessutom behöva ett nytt band till denna för det börjar bli lite väl tunt på sina ställen.
Förövrigt är det fantastisk vilken kvalitet de kunde göra på den tiden. Fortar sig ca 15 s/dag vilket är nästan lika bra som dagens ur: en nyservad DJ från ca -77.
IMG_6158.jpeg
Nytt i lådan? Gammal DJ är alltid rätt!
 
Tillbaka
Topp