• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_2945.jpeg

Tissotchrono blev valet idag.

Väldigt trevligt att se ditt ur. Väcker minnen från förr..
Jag var på pressvisning i Tyskland när dom trampade i gång Eberhard efter lång vila… måste ha varit i början av 2000talet !?!
Din är innan insomningen antar jag.
Ser jättefin ut !
Otroligt fina ur som tillverkades förr under deras Brand.
Tack. Det jag föll för var det här...så himla välbyggt och robust.

Bild.jpeg

En av få saker som var bättre förr... ;)

IMG_6313.jpeg

Nu tror jag att ordet bokstavligen har urvattnats en del om det inte var så att du verkligen sket på dig, isf ber jag om ursäkt och beklagar djupt det inträffade.
Jag tycker att det är fint att folk vågar tala öppet om den här typen av inkontinens istället för att lida i tysthet. Själv har jag inte drabbats än. Men jag har en gammal vän som sket på sig redan i tonåren.

Jag vet inte om den där är så budget längre, men otroligt fin. Är lite svag för klockserier med riviga namn och Barracuda är definitivt där i toppen och krigar med serier som Sea Wolf, Ranchero och Sky Diver.
Du har såklart rätt. Allt är relativt. Om man tar i beaktande att bara en flatlink till en speedy från tidigt 70-tal kostar långt mer än denna klocka så känns det som mkt kul klocka för pengen. Sedan kan man fundera på om barracudan är billig eller om gamla omega-flatlinks är hiskeligt dyra 🙂

Du har såklart rätt. Allt är relativt. Om man tar i beaktande att bara en flatlink till en speedy från tidigt 70-tal kostar långt mer än denna klocka så känns det som mkt kul klocka för pengen. Sedan kan man fundera på om barracudan är billig eller om gamla omega-flatlinks är hiskeligt dyra 🙂
Kanske inte varandras motsatser? 😉

Eller så slänger vi in ett tredje alternativ - att barracudan inte är särskilt billig, men att gamla omega-flatlinks ändå är hiskeligt dyra. ;) Men allt är relativt som du säger. Riktigt läcker klocka i alla fall, med eller utan budgetstämpel.

Eller så slänger vi in ett tredje alternativ - att barracudan inte är särskilt billig, men att gamla omega-flatlinks ändå är hiskeligt dyra. ;) Men allt är relativt som du säger. Riktigt läcker klocka i alla fall, med eller utan budgetstämpel.
En tråd med tips på budget-vintage (med definierad prisgräns 😉). Det vore kanske relevant i dessa tider när plånboken för många är tunnare men vintageklock-intresset brinner lika starkt som alltid.

Tillbaka
Topp