• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

0DA05029-B71D-45FA-8758-9D83AF19FD24.jpeg

425DBFAD-A241-4080-991D-36907875924A.jpeg

Blev tvungen att knäppa ett kort på min motsvarande med snöpt sekundvisare. Har funderat på om övriga visare var korrekta utifrån att timvisaren är så lång, men ser att din verkar likadan. Däremot olika index vilket ju lite speciellt. Undrar hur många snarlika men ändå olika varianter det fanns. Edit, olika font på Visodate också. Kanske olika i tid?

425DBFAD-A241-4080-991D-36907875924A.jpeg

Blev tvungen att knäppa ett kort på min motsvarande med snöpt sekundvisare. Har funderat på om övriga visare var korrekta utifrån att timvisaren är så lång, men ser att din verkar likadan. Däremot olika index vilket ju lite speciellt. Undrar hur många snarlika men ändå olika varianter det fanns. Edit, olika font på Visodate också. Kanske olika i tid?
Är ingen expert på Visodate, men det verkar som de kan ha gjort små ändringar i utseendet, ifrån år till år. Det var ibland heller inte så himla noga förr. Fanns det tusen index på lagerhyllan, så monterade man säkert dem till de var slut. Även om de nya kommit i lager.

Slänger in några bilder på min Tissot Seastar!

Gammalt arvegods vilket alltid är extra kul! Satt en ganska funky länk från Elgolux monterad tidigare. Någon som har koll på Elgolux? Bytte ut den mot ett meshband som jag tycker blev rätt snyggt!

Själva klockan är i fint skick och är guldpläterad. Ingen aning om vilket verk som sitter i, kanske någon som vet bättre? Den tickar och går men funderar på att lämna in den på service. Någon som har tips på vart man kan vända sig i göteborgs-området?

Om någon har lite mer info om klockan hade det varit toppen!

Med vänlig hälsning

Bilagor

• IMG_3808.jpeg
    IMG_3808.jpeg
    494 KB · Visningar: 3
  • IMG_3809.jpeg
    IMG_3809.jpeg
    648 KB · Visningar: 3
  • IMG_3813.jpeg
    IMG_3813.jpeg
    727.7 KB · Visningar: 5
Tillbaka