• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tissot Antimagnetique 1952
DSC_3894.jpg

Hittade du viklåset i efterhand eller följde det med från början? Jag är sugen på ett men inte lätt att hitta…
Är originalviklåset. Tror inte jag sett det till någon annan modell så det blir nog svårt… det är väldigt trevligt. Tunt, lätt och fint med rosenpolerade viklåsblad och inlägg i solitt guld. Fina blanka fasade ytor som bryter av mot den borstade ytan. Låsningen klickar i distinkt. Det man potentiellt skulle kunna sakna är väl IWCs koola mikrojustering. Men då hade det väl blivit större.

Är originalviklåset. Tror inte jag sett det till någon annan modell så det blir nog svårt… det är väldigt trevligt. Tunt, lätt och fint med rosenpolerade viklåsblad och inlägg i solitt guld. Fina blanka fasade ytor som bryter av mot den borstade ytan. Låsningen klickar i distinkt. Det man potentiellt skulle kunna sakna är väl IWCs koola mikrojustering. Men då hade det väl blivit större.
Jaja, ”rub it in” bara hur grymt det är! 😉

Jaja, ”rub it in” bara hur grymt det är! 😉

Jag har ett sådant viklås liggande, men det är lite av ett projekt. De tre låsskruvarna (mot bandet) är svåra att få av pga rost/korrosion. Så de behöver borras ur eller joxas loss på annat sätt. Men om man lyckas ersätta dem och gängorna bibehålls så kan det nog bli bra. Har haft som ambition att försöka göra det funktionellt men inte haft tid. Intresserad?

Jag har ett sådant viklås liggande, men det är lite av ett projekt. De tre låsskruvarna (mot bandet) är svåra att få av pga rost/korrosion. Så de behöver borras ur eller joxas loss på annat sätt. Men om man lyckas ersätta dem och gängorna bibehålls så kan det nog bli bra. Har haft som ambition att försöka göra det funktionellt men inte haft tid. Intresserad?
Både testat typ 5-56, värme och ultraljud?

Ja! PM?

Tillbaka
Topp