• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Iwc i 18ct 89cal 36mm
23393079-origpic-476bbf.jpg

Blev överbjuden av en handlare. Sedan vet jag ju att den är lite stor. Tror även någon påstod att den var franken? Kronografen stod nog still med om jag inte blandar ihop dem.

Hmm.. ser inte så speciellt franken ut?
Ja den tar lite plats på armen så är det ju, men ibland så är det gött att få göra ett statement på armen.

Fick skicka på lite slutartid för att få nått ljus i bilden då det var lite mörkt i köket så jag valde att dämpa ned den igen och slänga på lite "grain".. Men visst är det trevligt med bilder på verkligheten emellanåt :) Trevlig helg till dig också.

För mindre än ett år köpte jag min första vintage klocka, en indiskt HMT sona. Sen dess har jag svingat mig som spindelmannen från klocka till klocka. Men drömmen har alltid varit att äga "de tre musketörerna", som för mig var en kronograf, kronometer och en omega klocka.
IMG_5475.JPG

Nästa mission impossible är: månfas, tripple date/calender, alarm, gtm, tourbillon (skämtar) och en fin dykare. :D

Bilagor

• IMG_5475.JPG
    IMG_5475.JPG
    304.8 KB · Visningar: 52
Tillbaka
Topp