• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
TräTissotTorsdag 🙂

Semi-vintage Tissot Genuine WoodWatch W 151

1000064353.jpg
1000064342.jpg
1000064310.jpg
1000064308.jpg
1000064302.jpg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Tycker denna Swatch är riktigt kool! Gränsfall för vintage (men vem fasen vill posta på fel sida forumet) - 1996.

Pre-Sistem51 Automatisk Swatch, med ett ”riktigt” ETA 2842-verk. Grymt kool transparent tavla, lite liknande den på Pateks 5316/50p-001 Grand Complication, och en jetmotorformad förstoring som fångar upp sekundvisaren på ett kul sätt.

Helt genomskinlig baksida så man kan se verket, också. :)
IMG_7589.jpeg
 

slideruler

KS Explorers Club
2-Faktor
En av mina tidigaste, en Rolex "trench watch" half-hunter helt i silver (925) med porslinstavla och såklart ersatt glas.
Hallstämplad av George Stockwell med bokstaven D för 1919.
Förutom märkningen Rolex på tavlan så är den också stämplad "Willsdorf Bienne".

20240706_163403.jpg
rolex1919_10.jpg
rolex1919_3.jpg
 

slideruler

KS Explorers Club
2-Faktor
Ser lite märklig ut, ombyggd?
Det här var ju tiden då man byggde om fickur till armbandsur och silversmedernas arbete var viktigare än de urverk klockorna bestyckades med.
Omöjligt att härleda den exakta historien kring denna.
Dock intressant med stämplingen "Willsdorf Bienne" som jag inte sett på fler än några få andra.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det här var ju tiden då man byggde om fickur till armbandsur och silversmedernas arbete var viktigare än de urverk klockorna bestyckades med.
Omöjligt att härleda den exakta historien kring denna.
Dock intressant med stämplingen "Willsdorf Bienne" som jag inte sett på fler än några få andra.
Tänkte i modern tid. Aldrig sett något liknande och timindex på boett är ju överflödiga med den tavlan.
 
Topp