• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Dr.Glas

Omega
2-Faktor
Sliten och överrenoverad. Är tavlan original? Ser ommålad ut. Har dock inte koll på alla varianter.
Nej, tavlan ser inte ommålad ut, men det är ingen vanlig variant. Det går alldeles säkert hitta exemplar som inte är lika polerade. Förutom poleringen, är det något annat du tänker på när du säger att den är överrenoverad?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej, tavlan ser inte ommålad ut, men det är ingen vanlig variant. Det går alldeles säkert hitta exemplar som inte är lika polerade. Förutom poleringen, är det något annat du tänker på när du säger att den är överrenoverad?
Kan du lägga upp en till likadan tavla? Ser tex inga spår av lysmassa?

Överrenoverad syftar till boett/länk/ev tavla. Är inte glaset lite väl högt? Länge sedan jag hade en i handen så är bara en fråga.
 

Dr.Glas

Omega
2-Faktor
Här är en likadan tavla, fast du har rätt i att det saknas lume på min! Där har jag slarvat med efterforskningen, utgick ifrån att det inte skulle vara någon lume på denna.
Bra att du uppmärksammade mig på det, jag drar tillbaka anonsen eftersom det inte framgår att lysmassan saknas på tavlan.

IMG_9283.png
 
Senast ändrad:
Topp