• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Certina DS i kvällssolen.
Passform sådär...

certina1.jpg
certina2.jpg

Hallå där!
Jag är en ung och ny klock entusiast. Har fått tag på en vintage Certina New Art som jag är jätte kär i. Har gjort lite research på den på nätet men inte lyckats hitta mycket om den. Vill jättegärna få den igång och fungerande.

Alla problem:

1. Den funkar inte, oklar anledning. ”Kronan” snurrar och man kan ställa in tiden.

2. Vill ha nytt armband, helst Certina original i läder, vart kan man hitta det?

3. Kristallen/glaset har 2 sprickor och flera repor, hade ju varit fint att byta ut den, kan det vara svårt att hitta ny som passar?

4. För att få den att fungera, spelar det någon roll vart man lämnar in den för service osv? Tips?

5. Om någon har info om klockan och kan lära mig lite om den så välkomnar jag all information.

Tack!

Bilagor

• IMG_5705.jpeg
    IMG_5705.jpeg
    673.3 KB · Visningar: 4
  • IMG_5704.jpeg
    IMG_5704.jpeg
    769.1 KB · Visningar: 4
  • IMG_5707.jpeg
    IMG_5707.jpeg
    908.9 KB · Visningar: 2
  • IMG_5706.jpeg