• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Ni vet känslan när man blir sugen på en gammal favorit och så plockar man ur den ur sitt fodral så är datumet redan ställt på rätt dag så det är bara att skaka igång den och fredagsglida? Det hände mig idag och jag önskar er en lika bra Fredag! ☺️
IMG_2447.jpeg

Har vi någon mer robust vintage damursdykare på forumet?
Jag och @martaSM30 är bra kompisar och jag är stolt att säga att jag har en klocka som iaf matchar den; också MRP SA boett i samma ”serie” på 28mm med 14mm bandbredd och lika ”hög” som hennes men i samma sjukt behändiga format. Vad som gör våra kul tillsammans är att vi båda har svenskmärkta dam MRP värstingar - min är en Heuer ref. 756 märkt med Posiden Diving Systems (från Göteborg) och hennes en Chronosport Mini Quartz märkt Nilax, så det är ingen tävling men de är i bra sällskap mellan oss tycker jag! ✌️ jag är ledsen att jag inte hittat en 100% vettig länk ännu; kurvade 14mm länkar i kvalitet att matcha boetten finns, men växer inte på träd 🥲
IMG_1777.jpeg
IMG_1681.jpeg
IMG_1531.jpeg

Jag och @martaSM30 är bra kompisar och jag är stolt att säga att jag har en klocka som iaf matchar den; också MRP SA boett i samma ”serie” på 28mm med 14mm bandbredd och lika ”hög” som hennes men i samma sjukt behändiga format. Vad som gör våra kul tillsammans är att vi båda har svenskmärkta dam MRP värstingar - min är en Heuer ref. 756 märkt med Posiden Diving Systems (från Göteborg) och hennes en Chronosport Mini Quartz märkt Nilax, så det är ingen tävling men de är i bra sällskap mellan oss tycker jag! ✌️ jag är ledsen att jag inte hittat en 100% vettig länk ännu; kurvade 14mm länkar i kvalitet att matcha boetten finns, men växer inte på träd 🥲
IMG_1777.jpeg
IMG_1681.jpeg
IMG_1531.jpeg
Väldigt charmiga. Är dock svag för plastinlägg med lysmassa i vridringar.

Tar helg nu, byter halv- mot hel-guld.
IMG_3538.jpeg

Tillbaka
Topp