Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jättefin, du får gärna hojta till om den någonsin går upp till salu
Logga kl. 6. Monaco ?
Yes, modellen heter Monte Carlo.Logga kl. 6. Monaco ?
Varför serva?NOS Belca (varumärke tillhörande Marvin watches?) nyss köpt på auction. Söt klocka men jag hade ju bestämt mig för att vintage inte var min grej ... en service kostar minst 3 ggr vad jag gav... prislappen 225:- är dock nypris på 50-talet![]()
![]()
![]()
Provat rucka?NOS Belca (varumärke tillhörande Marvin watches?) nyss köpt på auction. Söt klocka men jag hade ju bestämt mig för att vintage inte var min grej ... en service kostar minst 3 ggr vad jag gav... prislappen 225:- är dock nypris på 50-talet![]()
![]()
![]()
Klockan har legat osåld & orörd i ca 70 år, jag tänker att all olja är borta och att den slits onödigt när den går torr? Men värdena kanske talar för att den är ok ändå?Varför serva?![]()
Tidshållningen är helt ok för mig. Tänkte mer på service för att unvika onödigt slitageProvat rucka?
Jag är bara amatör och det är klart att en service alltid är bättre men i min värld ser den väldigt bra ut ändå med tanke på ålder!Klockan har legat osåld & orörd i ca 70 år, jag tänker att all olja är borta och att den slits onödigt när den går torr? Men värdena kanske talar för att den är ok ändå?
Jo det kanske är ok att använda den någon enstaka gång även om det är dåligt med olja/gammal stel olja. Den verkar gå helt ok med ok amplitud även om jag bara mätt med telefon app. Får se om någon urmakerikunnig har något tillägg?Jag är bara amatör och det är klart att en service alltid är bättre men i min värld ser den väldigt bra ut ändå med tanke på ålder!