• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Nyss hemkommen! En deadstock Citizen Jet Auto Dater ifrån 1964.
IMG_4283.jpeg
IMG_4285.jpeg

Richard landade idag, grymt cool linnetavla med en honeycombstruktur ”ovanpå”. Extra hölje för magnetskydd över verket - Lite poor man’s Milgauss 6541.

Kronon landade för ett par dagar sen, satt igår in på småtimmarna och klurade på sekundvisaren som trillat av i transporten.

Mycket nöjd med båda!
IMG_4086.jpeg
IMG_4069.jpeg

IMG_3333.jpeg
IMG_3334.jpeg

Luxor med puls skala på en Maruman-länk jag tyckte passade formen, borstning och facetterna på klockan väldigt bra. Jag brukar leka lite med fantasin när jag sätter ihop mera tool-iga klockor att bandet ska passa ändamålet; i detta fall så är min fantasi att detta är en klocka för ambulanspersonal och vattentätheten och urholkningarna i länken gör att den lätt kan disinfektaras vid behov. Kallar denna tavlan (som användes av en hel del MRP SA-dykare, baserat på konstruktionen/finishen/typsnitten på baklocket tror jag denna också är MRP SA) för ”glad gubbe spelar fia med knuff”-tavla och den är riktigt läcker i ett lite mindre (35mm) format än vad de brukar dyka upp i ☺️ hoppas ni alla har haft en fin vecka!

Tillbaka
Topp