• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Och att @Per trilskas med att bära uret så långt ner på handleden. Vet dock att ur brukar se små ut på denna handled så skulle säga att du hade rätt från början. Pateken hade sett stor ut på min handled.
Då har ju också du en väldigt liten handled. :)

Min handled är säkert något större än genomsnittet men 18cm är knappast jättemycket mer än många. Den är möjligtvis relativt platt vilket kanske påverkar hur klockor sitter. Pateken med sin borgel-boett är en relativt stor Calatrava.

Och att @Per trilskas med att bära uret så långt ner på handleden. Vet dock att ur brukar se små ut på denna handled så skulle säga att du hade rätt från början. Pateken hade sett stor ut på min handled.
Ja, det är också en faktor. Hursomhelst ett riktigt fint ur, som förtjänar ett bredare band och tillvaro högre upp på handleden ;)

Tycker det är kul att testa runt med olika band. Tror detta var ett GF? Lite större ur klarar helt klart av lite smalare länkar. Om man gillar stilen dvs.
Vill man ha skönt bilhandlarhäng på klockorna så tenderar de att hamna lågt på handleden. Att ha klockan tight sittande på handleden är inte bekvämt för mig. Beklagar om det inte passar just dig estetiskt. :)

Raka länkar brukar vara 16mm som spännet. Då ser det smalt ut på klockor med större bandbredd. Inget unikt i just detta fall.

Jag inser nu att jag är en hycklare kring positionering. Ser i kamerarullen att jag burit klocka farligt nära handen.
IMG_3641.jpeg

Vill man ha skönt bilhandlarhäng på klockorna så tenderar de att hamna lågt på handleden. Att ha klockan tight sittande på handleden är inte bekvämt för mig. Beklagar om det inte passar just dig estetiskt. :)

Raka länkar brukar vara 16mm som spännet. Då ser det smalt ut på klockor med större bandbredd. Inget unikt i just detta fall.
Finns många typer av länkar, tycker dock det snabbt blir svårt när de är över 2 mm för smala för bandhornen. Sedan tror jag att länkar smalare än 15-16 mm vid handhornen är svårt för mig på runda ur. Gäller dock att testa sig fram. Finns eg inget koolare än bonklip/bamboo som förmodligen var den första funktionella stållänken för folk.

Finns många typer av länkar, tycker dock det snabbt blir svårt när de är över 2 mm för smala för bandhornen. Sedan tror jag att länkar smalare än 15-16 mm vid handhornen är svårt för mig på runda ur. Gäller dock att testa sig fram. Finns eg inget koolare än bonklip/bamboo som förmodligen var den första funktionella stållänken för folk.
16mm på 18mm luggar känns väldigt beprövat och vanligt. Om man gillar är en smaksak.

Sedan är det som du säkert vet inte tvärenkelt att hitta fina kvalitetslänkar i roséguld överhuvudtaget.

16mm på 18mm luggar känns väldigt beprövat och vanligt. Om man gillar är en smaksak.

Sedan är det som du säkert vet inte tvärenkelt att hitta fina kvalitetslänkar i roséguld överhuvudtaget.
Precis, är när de blir ännu smalare som jag tycker det börjar skava. Finns ju dock de som tex kör de smalare bamboo på 14 mm? Eller är det tom 12 mm på 18 mm-bandhorn. Kan vara lite kul men inget jag fastnat vid.

… ett tag kanske. Hur går det nuförtiden? Fastnat vid något förutom sportrolex? Pateken har varit kvar ett tag? Movado funkade inte? För små?
Är ganska nöjd som det är. Mestadels sportrolex med lite annat. Överlag ganska mainstream. Movadon var fin men tavlan var väl lite för tärd för min smak och sett till peng. Den hjälpte mig att lösa roligare saker.

Den var finare i vissa vinklar än andra. Rätt trött överlag. Grym modell dock även om jag inte förstår prisbilden.

IMG_6297.jpeg
IMG_6298.jpeg

Senast ändrad:
Är ganska nöjd som det är. Mestadels sportrolex med lite annat. Överlag ganska mainstream. Movadon var fin men tavlan var väl lite för tärd för min smak och sett till peng. Den hjälpte mig att lösa roligare saker.

Den var finare i vissa vinklar än andra. Rätt trött överlag. Grym modell dock även om jag inte förstår prisbilden.

IMG_6297.jpeg
IMG_6298.jpeg
Jag förstår varför den var/är hypad, men köper det inte. Hög kvalitet men inte till dessa pengar. Samma med vanlig time only, ingen kul boett. Det är här nördiga samlandet blir kul igen. Hitta det man själv uppskattar. Ock betala för mycket…

Jag förstår varför den var/är hypad, men köper det inte. Hög kvalitet men inte till dessa pengar. Samma med vanlig time only, ingen kul boett. Det är här nördiga samlandet blir kul igen. Hitta det man själv uppskattar. Ock betala för mycket…
Oerhört subjektivt.

Tillbaka
Topp