• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Kul! Hade en 996 c2 med diff, lackade stolsryggar, sportauspuff. Körde på Mantorp nån gång.
Bra smak ni har grabbar! Heuers och Carreror, mycket bättre blir det inte. [emoji469] [emoji469]
Körde själv 996 c4 med track-vinkel ett antal år. Dag och natt, gata, bana och snö. Bara denna Carrera kvar i dagsläget. Skall åtgärdas.
0992be7604ea8d5c2548cd473a368fca.jpg

Detta är dock dagens ur.
11246657231a448d5addcdb2f49625f5.jpg

Fantastiskt... galet..;) 1655 är nog tillsamman med en vintage PP de enda klockor jag saknar för att nöjt kunna koncentrera mig på att köpa klockarmband..:)

Edit: Kan du berätta varför du helt plötsligt sitter på två?

:) Man vill ju gärna tro att det finns en till som kompletterar allt och lämnar en nöjd. Tror dock inte det här missbruket/hobbyn fungerar så. Då tror jag man börjar ifrågasätta och vilja uppgradera de klockor man har. "Skulle jag inte bli gladare av en meters first istället för min feet first...?"
There's always a bigger fish. :)

Två 1655, ja... Kort fråga, långt svar.
Inga klar bakgrund till det utan många små lösa tankar och omständigheter som ledde fram till det. Det dök upp en bytesförfrågan för en tid sedan. Och det "bara bidde så". Dock låg det i linje med flera av mina tankar. Är orange GMT så mycket roligare? Borde jag inte konsolidera klocklådan lite? Dessutom har jag letat efter en klocka att komplettera min tidigare 1655 med. Syftet har varit att ha två motsvarande klockor värdemässigt och "kulmässigt" att skicka vidare till barnen. Om nu denna andra 1655 får fylla den funktionen återstår att se. :) Det finns ju nåt som heter gilt.. ;)

Den här tråden är väldigt mysig, måste hänga här oftare :)
Dagen till ära bär jag en klocka från min sambos sida av familjen, enligt mig en av Omegas snyggaste klockor från tiden när det begav sig. Men så är jag också lite partisk ;)

Baksidan har till och med en rand efter bandet som hade suttit på den i vad jag gissar på något decennium. Finns mycket själ i klockan!

2015-04-26 15.23.06.jpg

Tillbaka
Topp