Tack! Jag ska rota lite närmare i lådorna också. Ska det vara straight eller curved till de här? @Aurum ?Fin! Jag kan ha något 19mm Tropic hemma men minns inte om det är straight eller curved ends på det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Jag ska rota lite närmare i lådorna också. Ska det vara straight eller curved till de här? @Aurum ?Fin! Jag kan ha något 19mm Tropic hemma men minns inte om det är straight eller curved ends på det.
Du kan nog ha vilket som. Själv föredrar jag raka men det är nog en smaksak i de flesta fall.Tack! Jag ska rota lite närmare i lådorna också. Ska det vara straight eller curved till de här? @Aurum ?
Heffaklumpen vid (inte i...) sitt rätta element!
Certina DS-2 SuperPH1000m.
Slängde på ett nato för att få upp den på höjden lite Är det nån som sitter på ett vintagegummi så hojta till. Tror den är 20 mm?
Den är 20mmStört kool, men det är inte 19 mm som ph500?
Första inlägg med en driver's watch som jag ser här på forumet, väldigt trevligt !!Amida Digitrend när man kör Seven såklart.
Tackar! Vet inte ens var jag köpt den. Tyvärr gick den bara ett tag och sedan stannade den. Behövs en service så småningom, det kan det kanske vara värt
Superfin!
Detsamma till din Omega!Superfin!
För att öka på klockglädjen startar jag en tråd om dagens vintageur.
Helt enkelt, vilket vintageur bär du idag?
Startar med en fin representant från Alpina. Runt 1950, lite +-. Koppartavla, vackert blånerade visare som jag inte lyckades fånga glansen på. Mätt till 33 mm. utan kronan.
Tycker det är dags att flexit gör en comeback!
+1 Så sant. Tack för det @BluesmanV8 !!Bättre sent än aldrig. Bra initiativ med den här trådstarten!
Kände att det fattades någonting då, inte nu.Bättre sent än aldrig. Bra initiativ med den här trådstarten!
Inga konstigheter, Omega Seamaster från 50-tal är bland de mest undervärderade klockorna imoAtt en sådan här enkel klocka kan kännas så magisk på armen är litet av ett mysterium…
Den där vridringen är så ruskigt snygg!Slut på kaffet
Tack Det är en 2657-3 / 2494 (36mm)Inga konstigheter, Omega Seamaster från 50-tal är bland de mest undervärderade klockorna imo
Jäkligt fint ex du har!
Vad är det för ref?
Slut på kaffet
Hela klockan är ruskig! Som i ruskigt fet och cool!Den där vridringen är så ruskigt snygg!
Absolut, ser ut som nåt ur en gammal scifi-film.Hela klockan är ruskig! Som i ruskigt fet och cool!