Fick reda på modellen i februari, och har sedan dess varit på jakt (väldigt passivt iofs) efter ett bra ex. Köpte från en Seikoentusiast i England, nyservad och hela biddevitten!Vart fasiken hittade du den där!?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick reda på modellen i februari, och har sedan dess varit på jakt (väldigt passivt iofs) efter ett bra ex. Köpte från en Seikoentusiast i England, nyservad och hela biddevitten!Vart fasiken hittade du den där!?
Vattentät till 25 meter... Visste inte att den definitionen fanns !Timex...tror inte verket har en endaste juvel. Kanske därför den går ca 5 min för fort per dygn . Lite cool ändå, och för 50 spänn kan man inte förvänta sig så mycket....
Vet inte vad det är men känns rätt ny för att vara en Jaeger eller?
Fotnot 1 på sidan 9 i Zaf Bashas bok "Jaeger-LeCoultre: A Guide for the Collector" ger oss svaret (fotnot 3 är för övrigt ganska rolig):Kan det vara en klocka från jaegers urmakarskola eller liknande?
Har inte öppnat och försökt kolla, mitt av 70 tal stod det på gripenbro när den såldes förut.Ser riktigt fin ut. Årsmodell?
Den va superfin! Kul!Nya klockan, och mitt första inlägg här (tror jag)! 6138-8020 Panda från juli 1977!
Där har vi denLunchprommis med nyförvärvet
Speedmaster Pro -71
Riktigt grym! Blir nästan yr av att avläsa tidenCertinan är tillbaka efter lite TLC hos @McGyver. Vad ska man säga? Äh...jag låter bilden tala för sig själv Är så oerhört nöjd och dessutom fungerar kronograf-funktionen nu som den ska och det sitter nya packningar vid tryckknapparna. Fem plus av fem möjliga.
Jag tänkte på den för senast 1 timme sedan!!Den "fulcoola" Citizen från tidigt 70-tal!
Ångrar du att du sålde!Jag tänkte på den för senast 1 timme sedan!!
Lite faktiskt, tkr den är en finfin sidekick till sin "normala" klocksamling, när man vill vara lite vild.Ångrar du att du sålde!?