• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Fick tillbaka denna skönhet från urmakaren idag.
Orgbezel på plats samt diverse småfix :)
Nu är den perfekt.
veje6aru.jpg

Precis hämtat upp denna på posten! Den ser riktigt fin ut, speciellt tavlan som ser perfekt ut (repor på glaset som gör att bokstäver i texten försvinner på bild).
Nu skall den in på service, rengöring och ny länk skall letas fram. Det känns som om jag vill ha den på länk eller mesh. Kul! :)
kLV7ovp.jpg

Vintage Shanghai från 70-talet på vintage honungsfärgat ödleband. Inhandlad tokbilligt på e-bukten och kanske den av mina klockor jag får mest kommentarer om när jag bär den.

Vintage Shanghai från 70-talet på vintage honungsfärgat ödleband. Inhandlad tokbilligt på e-bukten och kanske den av mina klockor jag får mest kommentarer om när jag bär den.

Oj är den så gammal?

Ser sådana som är nya stup i kvarten, men aldrig någon som är 40 år gammal... Trodde det var ett fenomen bland budgetkineserna som började dyka upp 3-5 år sedan.
Grattis, udda klocka! Vad är det för märke/urverk?

Tillbaka
Topp