• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Purfärsk Flinga :)

2ynyge8a.jpg

Kör samma bild här som på dagen klocka - det är ju samma ur och det är vintage.
36mm nyservad Tissot från 50-talet.
Trevligt litet ur. Tyvärr är det inte originalkrona på, så om någon har en över får ni gärna PM-a

yZinIEm.jpg

Kör samma bild här som på dagen klocka - det är ju samma ur och det är vintage.
36mm nyservad Tissot från 50-talet.
Trevligt litet ur. Tyvärr är det inte originalkrona på, så om någon har en över får ni gärna PM-a

yZinIEm.jpg

Fina bandhorn på den där.
Personligen har jag aldrig sett en Tissot från 1940 eller tidigt 50-tal med märkt krona, om det är det du menar med originalkrona?

Fina bandhorn på den där.
Personligen har jag aldrig sett en Tissot från 1940 eller tidigt 50-tal med märkt krona, om det är det du menar med originalkrona?
Det är nog sant att den som satt innan service var utan logga. Var förmodligen orginal, men den bytte urmakaren ut mot en nyare, större och inte lika snyggt rundad - "Den var så sliten". Tänkte inte så mkt på det när jag hämta ut den, men nu tycker jag den skulle varit kvar.

Det är nog sant att den som satt innan service var utan logga. Var förmodligen orginal, men den bytte urmakaren ut mot en nyare, större och inte lika snyggt rundad - "Den var så sliten". Tänkte inte så mkt på det när jag hämta ut den, men nu tycker jag den skulle varit kvar.

Tråkigt. Du har rätt i att de ska vara relativt små och mjukt rundade. Ska inte titta upp över boettkanten.
Min urmakare lämnar bytta delar till mig när jag hämtar klockan.

Godnattklockan får bli en trevligt blåtavlad Tenexact med handjagat ETA-verk. 70-tal.
En kul detalj är att index 6, 9 och 12 är inramade med en kromad list. Precis som datumfönstret.

Ska ut och söka berguvar idag. Då passar en gammal Örnen!
Fick ändra mig då Örnen behöver en ny boettpackning som jag inte har..
Därför Cetrina Blue Ribbon istället. En go klocka som inte suttit på armen på någon månad.

Idag blir det Falken i gulmetall.
Smakfull liten sak från tidigt 50-tal med zontavla och röd centrumsekund.
Metallen kallas dirigold, fuskguld.

Tillbaka
Topp