• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Precis träffat den ypperligt trevliga @Pictor för en öl och Väldigt trevligt snack. Avslutat Fredagen, vild som jag är, med en öl på Oleqrys till hutlöst för mkt pengar.
20160722_185458.jpg
 

Calle med C

Panerai
Tackar :). Nä, dom är inte helt vanliga. Från 1968 med vikt 1651 jubilee, i fint skick dessutom. Precis tryckt den till 5bar ok :D.

Det var så lite. Imponerande! Skicket ser prima ut. En "vanlig" Datejust i all ära men det är alltid skönt att skilja sig lite från resten. :)
Jag har dessvärre aldrig ägt en vikt Rolex-länk, hur är dom? Jag har småhåriga på armar och jag vet att åtminstone billigt skräp är specialutvecklade för att trimma mansarmar på hår.
Min gamla Casio från 70-talet var omöjlig att använda för hårtortyren, medan min NOS BoR-länk är helt OK, så jag antar att kvaliteten och hur bitarna är vikta spelar in rätt mycket.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det var så lite. Imponerande! Skicket ser prima ut. En "vanlig" Datejust i all ära men det är alltid skönt att skilja sig lite från resten. :)
Jag har dessvärre aldrig ägt en vikt Rolex-länk, hur är dom? Jag har småhåriga på armar och jag vet att åtminstone billigt skräp är specialutvecklade för att trimma mansarmar på hår.
Min gamla Casio från 70-talet var omöjlig att använda för hårtortyren, medan min NOS BoR-länk är helt OK, så jag antar att kvaliteten och hur bitarna är vikta spelar in rätt mycket.
Det är nog helt rätt. Nu har ju jubilee alltid varit en skön länk och den vikta är mjuk som smör om det inte är för mycket stretch i den. Den här är kompakt och bra, mjuk och följsam :)
 

Calle med C

Panerai
Det är nog helt rätt. Nu har ju jubilee alltid varit en skön länk och den vikta är mjuk som smör om det inte är för mycket stretch i den. Den här är kompakt och bra, mjuk och följsam :)

Där är vi helt överens. Jubilee är mycket behagligt. Att den sedan är snygg gör inte saken sämre direkt, så att säga!. :) Kul att höra! Jag får prova en vikt någon gång.
 
Topp