• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

rogart-63

Patek
Nu är den rengjord.
image.jpg

Snacka om enkelt urverk...:D
image.jpg

image.jpg
Är inte Timex franskt? Eller är det bara boetten som är gjord i England? Eller har jag fel?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Natthumor på hög nivå! Antar att det inte bara är jag som är intresserad av andra världskriget och då främst Tyskland.



Jag gillar verkligen den där klockan. Väldigt karaktäristiskt. Men byt tillbaka till det andra bandet! :D
En själsfrände ! Jag är helt hooked på andra världskriget och precis som du så är Nazi Tyskland det som först och främst intresserar mig :)
 

Calle med C

Panerai
Den gör sig bäst på ett blått tropic band såsom @Vintage92 rockade den:)

Exakt! Äger ni varsin eller har han sålt sin till dig? Tröttheten gör sig påmind.

En själsfrände ! Jag är helt hooked på andra världskriget och precis som du så är Nazi Tyskland det som först och främst intresserar mig :)

Jajamen! Jag har varit intresserad sedan barnsben och har i perioder varit väldigt insöad på det. Äger själv en drös med t ex. brev från soldater, diverse utmärkelser i form av örnar etc. Du skulle nog bli glad av att få kika på min pappas prylar som han ärvde efter sin pappa. Allt från leksaker och böcker till vapen och Waffen SS-hjälmar. Nåja, ursäkta för OT, även om det till viss del ändå rör sig om vintage :)
 
Topp