De tappra som åkte 1947, tidgivare finns med i bilden som synes .
Thor, Knut, Herman och Torstein, dessa "grabbar" löste många tuffa saker under II världskriget i Norge.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Thor, Knut, Herman och Torstein, dessa "grabbar" löste många tuffa saker under II världskriget i Norge.![]()
De tappra som åkte 1947, tidgivare finns med i bilden som synes .
Så sjukt bra! Helt ärligt en av dom bästa klockorna på KS enligt mig! Är det en Alpinalänk dessutom?Alpina 70
![]()
Tackar! Kul att du tycker om den. Tyvärr inte en Alpina-länk, det hade varit något det! En s.k. NOS (?) från ebay.Så sjukt bra! Helt ärligt en av dom bästa klockorna på KS enligt mig! Är det en Alpinalänk dessutom?
NOS som i New Old Stock, alltså oanvänd vintage? Låter ju bra ändå, och den passar ju perfekt mot luggarna! Grymt lyckat! Om inte annat kanske du kan få tag på ett passande signerat Alpinaspänne?Tackar! Kul att du tycker om den. Tyvärr inte en Alpina-länk, det hade varit något det! En s.k. NOS (?) från ebay.
Ja NOS som i oanvänt vintage, men eftersom den är ett no-name från ebay kan jag inte vara 100% på det, att det är gammalt alltså. Men det passar helt perfekt och som du skriver kan en Alpina-clasp vara något att titta efter.NOS som i New Old Stock, alltså oanvänd vintage? Låter ju bra ändå, och den passar ju perfekt mot luggarna! Grymt lyckat! Om inte annat kanske du kan få tag på ett passande signerat Alpinaspänne?
Mycket vacker! Likaså blanksticksgravyren på baksidan.Nyinkommen 18K Lemania. Handjagad. Daterad 1952. 35mm. Trevlig
![]()
![]()
![]()
Slår iphones världsklocka med hästlängder !!!!Seiko navigatorn
![]()
Den där hade jag gärna lagt vantarna på!
Grymt fin....
Spräcker 2500 inlägg med att säga: Mycket bra!
Tack och grattis! @nötSpräcker 2500 inlägg med att säga: Mycket bra!