Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket snyggt band! Har letat efter precis ett sånt. Får jag fråga var du köpt det?Nya kläder på min Genéve, honungsfärgat vildsvin
![]()
Njä... beror på vad som ska ersätta.Sälja eller inte?
Vad härligt otippat från dig!
Ser ganska ommålad ut, bland annat...
TssSer ganska ommålad ut...
Gillar den. Hur stor är den?En av höstens favoriter.
![]()
Bara ett ärligt nybörjarmisstag Per, inget att skämmas över. Så går det när du kliver utanför vintage sport Rolex sfären. Gå tillbaka till ruta ett och börja med att plugga på FulurstrådenTss
h
Känns seriöst inte som det största problemet.![]()
TssBara ett ärligt nybörjarmisstag Per, inget att skämmas över. Så går det när du kliver utanför vintage sport Rolex sfären. Gå tillbaka till ruta noll och börja med att plugga på Fulurstråden
https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/
Så kul - Jag tänkte först att den såg väldigt skum ut, bl.a. ommålad som @Rozzy påpekade, kromat case och så. Sedan tänkte jag "inte Per"...Tss
Mao vet du inte längre?Så kul - Jag tänkte först att den såg väldigt skum ut, bl.a. ommålad som @Rozzy påpekade, kromat case och så. Sedan tänkte jag "inte Per"...![]()
NejSälja eller inte?
Mao vet du inte längre?
@Rozzy får gärna utveckla sitt ”bland annat”. Tavlan kan definitivt vara ommålad men boett mm känner jag mig trygg med iom Glashütte själva har dessa i sitt museum. Vi uppskattar nog alla bedömningar men jag är inget fan av ”catch ’n run”-calls. Oavsett värde på klockan.
Du säger det själv i posten ovan, vad vet du som är fel?Tss
Nä. Tillhör en vän.Du säger det själv i posten ovan, vad vet du som är fel?
Jag tycker visarna känns off. Nyskick och tycks inte passa klockan. Nyligen ditsatta vid renoveringen? Men det kan säkert en ryss/GDR samlare kunna säga bättre.
Det är inte din klocka eller hur?
Är verkligen inte bra på sådant...Mao vet du inte längre?
@Rozzy får gärna utveckla sitt ”bland annat”. Tavlan kan definitivt vara ommålad men boett mm känner jag mig trygg med iom Glashütte själva har dessa i sitt museum. Vi uppskattar nog alla bedömningar men jag är inget fan av ”catch ’n run”-calls. Oavsett värde på klockan.
GUB var inga kvalitetsur på den tiden.Är verkligen inte bra på sådant...
Jag hade dock aldrig vågat bjuda om den dök upp på en auktion då tavlan verkligen känns ommålad, och jag inte förväntar mig kromat case och krona på en Glashutte.
Magkänslan är mao kass![]()