Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ref 3020 från tidigt 40-tal. Den är tillverkad under versailles-pakten nör tyskland inte fick ha ett flygvapen. Så referensen finns inte med i några officiella böcker. Men om man efterforskar lite så är det ganska tydligt att det är den militära versionen av ref. 768.Oj vad fin den var! Berätta gärna mer om den!
Tror vi har diskuterat denna tidigare? Kom vi fram till något? Är den lik andra referensobjekt? Vet att jag reagerat på loggan.Ref 3020 från tidigt 40-tal. Den är tillverkad under versailles-pakten nör tyskland inte fick ha ett flygvapen. Så referensen finns inte med i några officiella böcker. Men om man efterforskar lite så är det ganska tydligt att det är den militära versionen av ref. 768.
![]()
![]()
När det kommer till loggan finns det inga egentliga svar vad jag kan hitta mer än någon annan 3020 med precis likadan logotyp. 768rna man hittar är normalt i bättre skick med den mer förekommande logotypen man ser på andra vintage brattar från denna tiden. Då senare och av civil modell vad jag fattat för.Tror vi har diskuterat denna tidigare? Kom vi fram till något? Är den lik andra referensobjekt? Vet att jag reagerat på loggan.
Kollade snabbt och de andra verkar ha liknande logga iaf. Tyckte den kändes fel men där verkar jag ha haft fel. Kul modell och gillar mina, dock ej Breitling. Mycket charm! Tyvärr har inga av mina kvar det extra tjocka glas-glaset. De är läckra.När det kommer till loggan finns det inga egentliga svar vad jag kan hitta mer än någon annan 3020 med precis likadan logotyp. 768rna man hittar är normalt i bättre skick med den mer förekommande logotypen man ser på andra vintage brattar från denna tiden. Då senare och av civil modell vad jag fattat för.
Coolt, tack! Charmig, och grymt läckert plexiRef 3020 från tidigt 40-tal. Den är tillverkad under versailles-pakten nör tyskland inte fick ha ett flygvapen. Så referensen finns inte med i några officiella böcker. Men om man efterforskar lite så är det ganska tydligt att det är den militära versionen av ref. 768.
![]()
![]()