Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite av en exit-watch. Åtminstone i min bok
Den är från ca 1973-74 något. Tavlorna brukar kallas Vignette eller Degradé. De tillverkas på samma sätt som Rolex stella-tavlor som till skillnad från dessa är enfärgade och ofta är i lite mer pastellliknande färger. De är lackade med ett tjockt lager klarlack som gör att tavlan blir väldigt blank och fin. Texten flyter också fint på lacken och skapar en kul 3D-effekt.När är klockan tillverkad? Häftig tavla och färg![]()
Effekten är magisk även ca 50 år efter tillverkningenDen är från ca 1973-74 något. Tavlorna brukar kallas Vignette eller Degradé. De tillverkas på samma sätt som Rolex stella-tavlor som till skillnad från dessa är enfärgade och ofta är i lite mer pastellliknande färger. De är lackade med ett tjockt lager klarlack som gör att tavlan blir väldigt blank och fin. Texten flyter också fint på lacken och skapar en kul 3D-effekt.
Det är en 1803 vilket är ovanligare med denna typ av tavlor. Plastglas är ett måste i min värld.Effekten är magisk även ca 50 år efter tillverkningenÄr klockan 18078 eller 18038?
Kul, tog för givet att det var safir. Slarvade mao rejält när jag tittade på bilderna i mobilen.Det är en 1803 vilket är ovanligare med denna typ av tavlor. Plastglas är ett måste i min värld.![]()
Väldigt svårt att se piepannen om man inte letar. De flesta är ju som du säger 5-ref.Kul, tog för givet att det var safir. Slarvade mao rejält när jag tittade på bilderna i mobilen.
Grym! Grattis!
TisdagsTissot![]()
TissotTisdag gäller även här..TissotTisdag
![]()
Du klippte den alltsåJaeger-LeCoultre E159
![]()
TackDu klippte den alltsåGrattis!