Nytt glas idag , och glad blev jag för det 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevlig! Vilket år är den från?Ingen vanilla ice här![]()
![]()
Jadu, ingen hit med oyster på den!Jag försöker att vänja mig vid Oyster länken men har svårt för den länken på just en datejust.
Så fort jag lägger på oyster länken så tycker jag hela klockan ser klumpig ut vs jubilee länken.
Det får bli jubilee+skin+canvas framöver
![]()
![]()
82!Trevlig! Vilket år är den från?
Jadu, ingen hit med oyster på den!
Man är väll så van vid jubilee, kanske är därför.Jag försöker att vänja mig vid Oyster länken men har svårt för den länken på just en datejust.
Så fort jag lägger på oyster länken så tycker jag hela klockan ser klumpig ut vs jubilee länken.
![]()
![]()
Till slät glasring är oystern bra.Jag försöker att vänja mig vid Oyster länken men har svårt för den länken på just en datejust.
![]()
![]()
Man är väll så van vid jubilee, kanske är därför.
...å apropå storleken, hur stor är den? First gen PP Ellipse klockade in (sic!) på 27x32Maurice Guerdat i silver. Förmodligen en damklocka trots storleken
![]()
...å apropå storleken, hur stor är den? First gen PP Ellipse klockade in (sic!) på 27x32
Ginormous! Håller med om trolig tidsperiod, kanske tidigt sjuttiotal?![]()
Nästan 30x37. 16 mm band. Sent sextiotal, tidig sjuttio?
Jag har en till i silver som är rektangulär, också oversize. Förlagan till Apple Watch?
![]()