• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Mido, igen. :)
IMG_3765.jpeg

Egentligen budade jag hem paketet för en annan klocka, men så dök den här upp – såg helt livlös ut. Sprucket och repigt plexiglas, en boett som sett sina bästa dagar… Men bakom allt det där fanns en hel och fin tavla. Jag plockade fram en boett jag hade liggande hemma, fixade nytt glas – och nu har den fått liv igen.

IMG_9347.jpeg

Svärfar hade fiskat upp denna på nån auktionssajt i Finland. Aldrig hört om varken Morato eller att det funnits en uraffär som heter Erikssons Ur i Skellefteå. Lite kul ändå. Uret verkar vara nått generiskt med doubléboett. Nån som har nån kunskap om detta?
1000053436.jpg
1000053437.jpg

Senast ändrad:
Svärfar hade fiskat upp denna på nån auktionssajt i Finland. Aldrig hört om varken Morato eller att det funnits en uraffär som heter Erikssons Ur i Skellefteå. Lite kul ändå. Uret verkar vara nått generiskt med doubléboett. Nån som vet har nån kunskap

Svärfar hade fiskat upp denna på nån auktionssajt i Finland. Aldrig hört om varken Morato eller att det funnits en uraffär som heter Erikssons Ur i Skellefteå. Lite kul ändå. Uret verkar vara nått generiskt med doubléboett. Nån som vet har nån kunskap om detta?
1000053436.jpg
1000053437.jpg
Låg vid torget i centrala Skellefteå, precis vid busstationen, mer än så vet jag inte.

Tillbaka
Topp