• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_1434.jpeg

IMG_3562.jpeg

IMG_3563.jpeg

Lagar mat med Candino som jag igår lyckades äntligen få dessa ändlänkar att samarbeta fint med. Brukar ni använda er av dykarbezels till ”vardags” såhär? Jag använder de för massor av saker, typ sätta tiden jag ska ta bussen, timea vissa element i min skönhetsrutin (då är det bra med något vattentät!), laga mat, som en primitiv kronograf för diverse grejer, etc. Jag har nog använt dessa för allt förutom att dyka (lycka till att få ned mig i vattendrag större än mitt badkar!) Tycker det är kanske den bästa ”komplikation” en klocka kan ha i min mening 😁 hoppas ni alla får en fin vecka!

Rodania startar dagen…
IMG_2426.jpeg

Lite småsugen prova en rak länk (18mm) på den men vad ska man ha då? 🙂
Vet att denna Helvetia inte har samma typ av ändlänkar etc, men fick ändå feeling att dessa två länkexempel på den kanske kan vara najs inspiration; den första är en JB Champion med flexibla ”horn”-ändlänkar, tror att en JB med just dessa hade klätt denna klocka bra. Sen så är det ju svårt att gå fel med ris: i detta fall en Prima Plana med borstad textur på kornen, någon lätt textur i mitten hade suttit fint gentemot den underbart fina tavlan på denna tycker jag ☺️
IMG_2841.jpeg
IMG_2851.jpeg
IMG_2852.jpeg

Tillbaka
Topp