• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Elektrisk SuperCompressor! ⚡

IMG_1590.jpeg

IMG_3624.jpeg

Zenith Port Royal IV, från cirka 1992-94. Den lite sällsyntare versionen helt i stål; väldigt magisk tunn finkvarts - väldigt lite ”Zenith” över den internt, men det är ändå en Zenith liksom, den är verkligen otroligt mjuk och följsam i länk och ”mjuk” och härlig boett (med skruvad krona!) som allt bara hänger ihop trevligt med på nåt sätt. Hoppas ni har en trevlig vecka! 😁
IMG_3614.jpeg
IMG_3615.jpeg
IMG_3626.jpeg
IMG_3627.jpeg
IMG_3628.jpeg

Senast ändrad:
Detta är nr 2? Vet du att det är diamanter? Bör ju även vara solida guldindex då kan man tycka. Kul modell som jag googlade efter och hittade typ inga förutom en udda svart.
Precis. Det tror jag att de har - jämför här med reklam för Wyomingmodellen (samma boett som min stora). Jag har inte lyckats hitta underlag för diamanttavlorna, och inte testat stenarna i index - men jag har bara sett dem saluförda som diamantindex. :)
IMG_4426.jpeg

IMG_4447.jpeg

Edit: det verkar som att man använt diamanter (inte glas) i index på snarlika modeller ungefär samtidigt. :)
IMG_4469.png

Senast ändrad:
Precis. Det tror jag att de har - jämför här med reklam för Wyomingmodellen (samma boett som min stora). Jag har inte lyckats hitta underlag för diamanttavlorna, och inte testat stenarna i index - men jag har bara sett dem saluförda som diamantindex. :)
IMG_4426.jpeg

IMG_4447.jpeg

Edit: det verkar som att man använt diamanter (inte glas) i index på snarlika modeller ungefär samtidigt. :)
IMG_4469.png
”… a man’s idea of a man’s watch” !

Tillbaka
Topp