Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har ett 18/14 Fluco alligator som jag tycker ger tangenten lite vintagekänsla, kanske kunde passa. Beror lite på om du vill göra klockan sportigare eller elegantare också. Ljust enfärgat textilband tror jag också skulle passa bra. Smala band med kontrastsömmar blir att se ännu smalare ut så det skulle jag undvika. Tycker klockan är fin, om jag någon gång får för mig att köpa en Certina så är den modellen helt klart en kandidat. Tycker typsnittet på siffrorna har något visst. Dock ska jag nog tvinga mig själv att köpa något annat än en stålklocka med silvertavla nästa gång. Ber om ursäkt för ickevintage i vintagtråden men det är ju av en anledning.Certinan jag plockade upp på loppis igår har en matt aluminiumfärgad tavla, och i ärlighetens namn tycker jag den är ganska tråkig. Jag gillar mer sunburst som drar svagt åt guld.
Provar med ett gråsvart band, enda jag har hemma, men inget jag riktigt går igång på.
![]()
Vad säger ni andra som har mer erfarenhet av att mixa, vad skulle ni prova, eller tror skulle passa bra till klockan?
Tackar för förslagen, både svart alligator och, jag tänker enfärgad mocka, silvergrå, beige eller mörkblått kanske. Fin klocka du har, den ger ändå vintagevibbar med sekundvisaren så iaf jag tycker att den passar bra som illustrationHar ett 18/14 Fluco alligator som jag tycker ger tangenten lite vintagekänsla, kanske kunde passa. Beror lite på om du vill göra klockan sportigare eller elegantare också. Ljust enfärgat textilband tror jag också skulle passa bra. Smala band med kontrastsömmar blir att se ännu smalare ut så det skulle jag undvika. Tycker klockan är fin, om jag någon gång får för mig att köpa en Certina så är den modellen helt klart en kandidat. Tycker typsnittet på siffrorna har något visst. Dock ska jag nog tvinga mig själv att köpa något annat än en stålklocka med silvertavla nästa gång. Ber om ursäkt för ickevintage i vintagtråden men det är ju av en anledning.
![]()
Tack själv, det var så lite. Tror det finns en tråd för bandrekommendationer, du kanske får fler och bättre svar där. Kolla Nomostråden också för inspiration, din klocka är väldigt Bauhaus så jag tror band som passar Nomos kommer passa din också. Banden Nomos säljer på sin hemsida kan vara värda en titt också.Tackar för förslagen, både svart alligator och, jag tänker enfärgad mocka, silvergrå, beige eller mörkblått kanske. Fin klocka du har, den ger ändå vintagevibbar med sekundvisaren så iaf jag tycker att den passar bra som illustration.