• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Nä väl hemkommen idag solen skiner snart fredag så fick bli en lättsam kul udda klocka för kvällen...
Valet hamnade på min Claro Beach Star..
idag76.jpg

Får ändå klassas som en kul klocka med fräck design som för sin tid innovativ klocka..
Tidigt 70-tal vattentät som mycket tålig klocka skapad för surfare. En klocka med Claros eget manuellt urverk i en lätt boett av nylonfiber..
Som kom i ett gäng olika färger.. Är även den klockan som inspirerade till skapandet av Swatch klockorna.
idag77.jpg
Kul fakta ska även ha varit Schweiz brandkårs standard klocka tack vare sin tålighet.

Exakt hur vanlig klockan är idag är jag osäker på ser nån ibland i alla fall men allt annat än några
väl aktade klockor som samlats i byrålådor. I alla fall sjukt nöjd och glad över min egen...

Tillbaka
Topp