• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_0473.jpeg

Såg en samlare jag följer hävda att det finns 4st kända av dessa - stämmer det?
Jag har samma uppfattning. I alla fall 4st som har visats online sedan jag började följa modellen 2022. Sen finns det säkert fler som antingen postats någonstans där jag inte har kollat eller inte postats alls.. Det är två svarta och två med ljus tavla som jag känner till.

De fyra jag (och troligen han du nämner) känner till är följande:

Mitt exemplar. 1778160326047.png

Hans exemplar: 1778160382873.png

En ljus med fin gult patinerad urtavla som kom ut på ebay 2022 som @grodslukarenx tipsade om. Tyvärr har jag ingen bättre bild än denna. Vet dock att den hamnade hos en handlare på instagram då jag har sett närbilder på den. Tyvärr har jag inte dessa bilder sparade eller minns vilken handlare det va. 1778160524494.png

Och det fjärde exemplaret. Den låg ute hos en svensk handlare på tradera ganska länge men förblev osåld. Den kom sedan ut på auctionet och såldes där.

1778160578399.png

Jag har samma uppfattning. I alla fall 4st som har visats online sedan jag började följa modellen 2022. Sen finns det säkert fler som antingen postats någonstans där jag inte har kollat eller inte postats alls.. Det är två svarta och två med ljus tavla som jag känner till.

De fyra jag (och troligen han du nämner) känner till är följande:

Mitt exemplar. 1778160326047.png

Hans exemplar: 1778160382873.png

En ljus med fin gult patinerad urtavla som kom ut på ebay 2022 som @grodslukarenx tipsade om. Tyvärr har jag ingen bättre bild än denna. Vet dock att den hamnade hos en handlare på instagram då jag har sett närbilder på den. Tyvärr har jag inte dessa bilder sparade eller minns vilken handlare det va. 1778160524494.png

Och det fjärde exemplaret. Den låg ute hos en svensk handlare på tradera ganska länge men förblev osåld. Den kom sedan ut på auctionet och såldes där.

1778160578399.png
Koolt och tack för utförligt svar. Tuff modell!

24 mm? vilket verk sitter i den? Och vad ungefär brukar de gå på? Är inne på att köpa en sån till tjejen.
Ja kul! Gör det🙂 Jamen precis, typ 24mm. Sitter ett fint litet verk, Omega cal 672 i. Har inte superkoll men verkar ligga runt 10’. Skruttig/tråkigt ex kan du säkert få en bit billigare, lite skojigare konfigurationer (linnetavla t. ex☺️) för lite mer.
Själv tyckte jag att det var fint att borstningarna och fasningar på boett var intakta.

• Like
Reactions: fc2
Ja kul! Gör det🙂 Jamen precis, typ 24mm. Sitter ett fint litet verk, Omega cal 672 i. Har inte superkoll men verkar ligga runt 10’. Skruttig/tråkigt ex kan du säkert få en bit billigare, lite skojigare konfigurationer (linnetavla t. ex☺️) för lite mer.
Själv tyckte jag att det var fint att borstningarna och fasningar på boett var intakta.
Vitguldsring på din med förmodar jag?

Tillbaka
Topp