• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Gammal sliten Bubbleback 1948, men den går!
På vinröd JLC-struts som omväxling till allt brunt och svart på mina vintage.
IMG_4321.jpeg

IMG_4324.jpeg

Senast ändrad:
Nyförvärv. Sent 70-tal.
IMG_3808.jpeg
Hej jag har en spaceman , den är aldrig buren och har kvar skyddsplasten på boetten , kan du något om zenith vintage ur ? Jag vill sälja eller byta den men priserna kan jag inget om vad det gäller denna , bör ju ses som unik då den är helt perfekt skick

Bilagor

• IMG_2746.jpeg
    IMG_2746.jpeg
    270.7 KB · Visningar: 1
  • IMG_2741.jpeg
    IMG_2741.jpeg
    516.3 KB · Visningar: 1
  • IMG_2739.jpeg
    IMG_2739.jpeg
    308.8 KB · Visningar: 2
Hej jag har en spaceman , den är aldrig buren och har kvar skyddsplasten på boetten , kan du något om zenith vintage ur ? Jag vill sälja eller byta den men priserna kan jag inget om vad det gäller denna , bör ju ses som unik då den är helt perfekt skick
Det är nog bättre att ställa den frågan i

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden​

Men 25000-30000 kan vara möjligt i bästa fall.

Något år sedan jag hade vintage men idag blev det två. En Seiko som fungerar, på vitt gummi just nu som ska bytas ut mot något annat…
IMG_5587.jpeg

Och en trevlig Ds n1 med servicebehov minst av kronhals (visarna går ej vrida, ska prova nytt batteri och se om den tickar) men fint yttre skick. Se om den går få igång. Den har både safirglas och 200m wr vilket är lite coolt tycker jag..
IMG_5584.jpeg

De felaktiga stiften och vidrigt smutsiga (🤮) länken är nu borttaget.

Tillbaka
Topp