• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Kör på dess blå bror idag...
DSC_0006_zpsykxvqdw5.jpg

Önskar jag hade en originallänk :)
Orginallänken är fantastiskt rasslig och mysig. Men blå tavla och svensk dagvisning är inte illa det heller. Har tänkt ge mig ut på jakt efter en sådan när mitt (självpåtagna) köpstopp hävts.

Har inte lyckats tyda första krumeluren i loggan, men kan vara en SDW. o_O Vet du något om märket? Bör iaf vara från sent 70-tal eller tidigt 80-tal.

Tyckte det såg ut som en SDW-logga. Kan inte mycket om märket, har googlat lite tidigare eftersom en kompis har en grymt fet SDW som enda klocka sedan flera år tillbaka som gör mig knäsvag av avund varje gång vi ses. Har aldrig lyckats hitta den modellen någon annanstans, dock. SDW är förkortning för det något fantasilösa Swiss Divers Watches om jag har förstått det hela rätt. Här är en som liknar din, fast med annan tavla. Suddig bild stulen från http://www.sometimeago.com/sdw-500m-professional-diver/
image.jpg

Tillbaka
Topp