• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

tudortorsdag, typ... :)

1Ugjwqj.jpg

Tyckte det såg ut som en SDW-logga. Kan inte mycket om märket, har googlat lite tidigare eftersom en kompis har en grymt fet SDW som enda klocka sedan flera år tillbaka som gör mig knäsvag av avund varje gång vi ses. Har aldrig lyckats hitta den modellen någon annanstans, dock. SDW är förkortning för det något fantasilösa Swiss Divers Watches om jag har förstått det hela rätt. Här är en som liknar din, fast med annan tavla. Suddig bild stulen från http://www.sometimeago.com/sdw-500m-professional-diver/

Ok, likadan klocka som min, men vete tusan om man verkligen kan lita på det som står på den sidan. Jag har svårt att tyda loggan som "SDW". Har inte hittat något mer ställe på nätet som kopplar just den logotypen till märket SDW - har du? Har din kompis klocka samma logga?

Loggan behöver nödvändigtvis inte tillhöra klocktillverkaren, det kan även t.ex. vara ett dykföretag som beställt klockan med sin egen logga. Modellen finns med många olika märken på tavlan - Record, Technos, Bucherer, Holland Diving m.fl. Boetten är tillverkad av MRP SA som även levererat likadana, eller snarlika, boetter till Eterna, Nautilus, Scubapro, Submarex osv.

Tillbaka
Topp