• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dags att förnya min 30 år gamla Seamaster?

Jag tycker du är helt rätt på det med att gilla både titan och keramik, som tur finns det ju en sådan Seamaster att välja. Den är jäkligt skön att bära, lagom i storlek och väldigt resistent mot repor (jag har en själv). Att zirkonium lätt går sönder kan du glömma, den jag sett trasig på nätet klämdes i dörren till kassaskåpet. Jag tror inte att någon klocka mår bra av att tappas från höga höjder mot betonggolv etc.

Jag tycker du är helt rätt på det med att gilla både titan och keramik, som tur finns det ju en sådan Seamaster att välja. Den är jäkligt skön att bära, lagom i storlek och väldigt resistent mot repor (jag har en själv). Att zirkonium lätt går sönder kan du glömma, den jag sett trasig på nätet klämdes i dörren till kassaskåpet. Jag tror inte att någon klocka mår bra av att tappas från höga höjder mot betonggolv etc.
Jag skulle ha en sådan! Tvekade inte på dom punkterna utan det föll på att 43,5mm-boetten inte satt lika bra som standard 42mm och slutade med en TT stål/sedna på gummi i stället.

Skulle vilja se den blåa IRL, vi kanske kan ta en kaffe på stan någon dag? Såg i omegatråden att du bor i Malmö

Fulöl och finklocka. En sådan här blev det. Känns som en väldigt fin klocka.
20220727_173207.jpg

Tillbaka
Topp