• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dags för första klockan.

calibre-8500.jpeg

Bara viktigt att detta finns på baksidan...

Tack för all info! Jag börjar förstå att en dykare inte fungerar med lite mer uppklädd mundering. Så då kanske det blir två st klockor med tiden, då blir ju frågan var jag ska bränna krutet nu, dressad el dykare?
Bra tänkt. om du inte använder kostym varje vecka så satsa på dykaren.

Jag fortsätter tjata om Cartiers diver. Kolla promotionvideon de släppte i samband med att den kom ut på marknaden.

Jag fortsätter tjata om Cartiers diver. Kolla promotionvideon de släppte i samband med att den kom ut på marknaden.

Måste hålla med @MKRGG :) Cartier Calibre Diver är ett jävligt grymt alternativ om du behöver både. Hade själv tänkt att föreslå den om inte ovan medlem inte redan gjort detta.
  • Cartier Diver uppfyller kraven för ISO 6425 (dvs klarar av alla kraven för en riktig dykare motsvarande Rolex Sub).
  • Den är endast 11 mm på höjden (så den är nog en av de minsta dykare på höjden, vill nog tro att Cartier är medveten om att flertalet kommer bäras med kavaj/skjorta).
  • Cartier har en gedigen horologisk historia.
  • Cartier Diver sportar dessutom 1904 MC, deras egna inhouse urverk.
  • Går att få med stål eller keramisk vridring.
  • Den är ingen dussin klocka som Rolex submariner eller Omega Seamaster som man ser dagligen.
IMG_0129.JPG

En rolex GMT 2
116710BLNR_MED.jpg

Endast 12,15mm hög.

Tycker det är smart att gå på något klassiskt som första klocka och sedan testa sig fram när man vet bättre vad man önskar sig.

Måste hålla med @MKRGG :) Cartier Calibre Diver är ett jävligt grymt alternativ om du behöver både. Hade själv tänkt att föreslå den om inte ovan medlem inte redan gjort detta.
  • Cartier Diver uppfyller kraven för ISO 6425 (dvs klarar av alla kraven för en riktig dykare motsvarande Rolex Sub).
  • Den är endast 11 mm på höjden (så den är nog en av de minsta dykare på höjden, vill nog tro att Cartier är medveten om att flertalet kommer bäras med kavaj/skjorta).
  • Cartier har en gedigen horologisk historia.
  • Cartier Diver sportar dessutom 1904 MC, deras egna inhouse urverk.
  • Går att få med stål eller keramisk vridring.
  • Den är ingen dussin klocka som Rolex submariner eller Omega Seamaster som man ser dagligen.
IMG_0129.JPG
Jag tycker den är ascool men jag fixar verkligen inte datumfönstret.

Glashutten såg riktigt trevlig ut, ska kolla upp den.
Den är cool men väldigt stor. Om alla tips i denna tråd är nya för dig så ska du nog spendera någon månad med att läsa på här och kika runt. Tråkigt om du köper något snabbt och ångrar dig.

Den är cool men väldigt stor. Om alla tips i denna tråd är nya för dig så ska du nog spendera någon månad med att läsa på här och kika runt. Tråkigt om du köper något snabbt och ångrar dig.
Ja du har nog rätt där, ska läsa på mer sen resa ner när det börjar närma sig och klämma på klockor. Finns tyvärr ingen butik där jag bor.

Glashutten såg riktigt trevlig ut, ska kolla upp den.

Den är riktigt cool men håller med @yonsson att du borde ta dig tid och känna runt vad som passar dig. De flesta märkena finns representerade i Stockholm utspridda hos lite olika AD:s. Ta en dag och knalla runt om du är på besök :) stressa inte fram något! Jakten är halva grejen ;)

Tillbaka
Topp