• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Damur, förslag.

StoneCold

Omega
Tänkte köpa ett ur till min dam i prisklassen runt 2-2,5t kr. Hon har bara massa "märkesklockor", michael kors, armani etc etc. Vill ha en automat eller mekansk så hon får se hur en riktigt klocka fungerar.
Gärna en lite större urtavla. 35 mm+

Tänkte någon instegsmodell för att se hur hon tycker det är.

Själv är jag nere i Seiko träsket än så länge och har inte ekonomi för att ta mig därifrån för tillfället. Hoppas på roliga idéer och förslag!

Tack!
 
Senast ändrad:

Nygren

Audemars
2-Faktor
Kanske något utanför budget, men en 18k NoR-klocka är ju härligt. Om du nöjer dig med kvarts så hittar du en inom lagd budget.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
NoR? Nit och redlighet? Eller står den förkortningen för något annat när det gäller klockor?
Japp, nit och redlighet. De med kvartsverk kostar ungefär som guldvärdet i klockan. På köpet får du den härliga gravyren
06301D09-40B3-4ADB-AB4B-F680771E4347.jpeg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Orient fairy var instegsklockan jag köpte till min tjej. 36mm och automat. Kostade runt 2000kr men just denna verkar slutsåld överallt men finns en del andra modeller från Orient till damer runt det priset.

Seiko verkar ha mest mindre damur. Finns en del fina runt det priset men sällan större än typ 30mm och mest quartz. Är rätt dåligt utbud på damklockor i lägre prisklasser (har skapat två trådar om detta)

Är det nytt som gäller? Kanske går att hitta nån automatisk vintage annars. Vad gillar hon för färger osv?

Bild på Orient:

IMG_20190226_173843.jpg
 

StoneCold

Omega
Orient fairy var instegsklockan jag köpte till min tjej. 36mm och automat. Kostade runt 2000kr men just denna verkar slutsåld överallt men finns en del andra modeller från Orient till damer runt det priset.

Seiko verkar ha mest mindre damur. Finns en del fina runt det priset men sällan större än typ 30mm och mest quartz. Är rätt dåligt utbud på damklockor i lägre prisklasser (har skapat två trådar om detta)

Är det nytt som gäller? Kanske går att hitta nån automatisk vintage annars. Vad gillar hon för färger osv?

Bild på Orient:

IMG_20190226_173843.jpg
Hon har alla möjliga färger. Ska absolut kika på dina förslag! Tack för tipset!
Nytt eller beg. spelar ingen roll.
 

Mickesz

Breitling
2-Faktor
Sitter i ungefär samma sits. Efter att mitt klockintresse har smittat av sig så vill min tjej nu ha något i 4-5000kr klassen. Gärna någon two tone rose/silver eller guld/silver och gärna automatisk. Hojta till om ni har några tips :)
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Sitter i ungefär samma sits. Efter att mitt klockintresse har smittat av sig så vill min tjej nu ha något i 4-5000kr klassen. Gärna någon two tone rose/silver eller guld/silver och gärna automatisk. Hojta till om ni har några tips :)
Inte automatisk men rose/silver. Jag vill köpa denna. Dock vill inte tjejen ha den då hon tycker den är för dyr (4 laxar) även om hon tycker den är snygg. Hon tycker allt över typ 500kr är idiotiskt att lägga på en klocka :(
Screenshot_20190305_195239.jpg
 

Mickesz

Breitling
2-Faktor
Inte automatisk men rose/silver. Jag vill köpa denna. Dock vill inte tjejen ha den då hon tycker den är för dyr (4 laxar) även om hon tycker den är snygg. Hon tycker allt över typ 500kr är idiotiskt att lägga på en klocka :(
Screenshot_20190305_195239.jpg
Den var snygg. Tycker det är oerhört svårt att hitta en snygg damklocka som är automatiskt i den prisklassen. Känns som att man då måste upp en prisklass och kolla på Omega, Longines etc. Försöker övertala henne att köpa någon vintage seamaster istället men det vill hon inte heller.:facepalm:
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Den var snygg. Tycker det är oerhört svårt att hitta en snygg damklocka som är automatiskt i den prisklassen. Känns som att man då måste upp en prisklass och kolla på Omega, Longines etc. Försöker övertala henne att köpa någon vintage seamaster istället men det vill hon inte heller.:facepalm:
Jag håller med. Finns så jäkla mycket till män i den lägre prisklassen (typ 500kr till 5000kr) men inte mycket till damer (från "schyssta" märken dvs.) Fullt förståeligt att kvinnor kör på DW, MK osv. Orient har en del automatiska damur, dock lite lägre prisklass än den du tänkt men de är klart prisvärda.


Jag funderar på att köpa den Tissot ändå. Hon tycker den är snygg men att det är onödiga pengar men är ju mina pengar och jag tycker de är nödvändiga att lägga på den klockan haha. Annars kommer jag köpa nåt till mig själv och jag har redan för många klockor som bara ligger och "skräpar"
 

StoneCold

Omega
Svårt som fan att hitta något fint automatiskt/mekaniskt.
Vet vilken stil hon vill ha, men ja... Att hitta något är en annan fråga.
 
Topp