Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
…på en Hermès scarf. Lågt utrop, ska bli spännande att se vad den klubbas för.En dröm:
![]()
![]()
Reverso Luxe rectangular stainless steel lady's wristwatch, case no. 27308, circa 1930s, rectangu
Bid Live on Lot 78 in the Watches & Jewellery Auction from Gardiner Houlgate.www.the-saleroom.com
Blev tyvärr lite besviken på de som länkades ovan då jag såg något lite mer veckat framför mig när jag läste hermesscarf. Håller dock med, rätt färger lär kunna blir riktigt bra.…på en Hermès scarf. Lågt utrop, ska bli spännande att se vad den klubbas för.
Precis min tanke!…på en Hermès scarf.
Tror att det går att göra med lite mer veckat, tänkte testa med en random scarf hemma. Kan bli bra semester projekt!Blev tyvärr lite besviken på de som länkades ovan då jag såg något lite mer veckat framför mig när jag läste hermesscarf. Håller dock med, rätt färger lär kunna blir riktigt bra.
...inga bud. Synd man är fel målgrupp...…på en Hermès scarf. Lågt utrop, ska bli spännande att se vad den klubbas för.
Haha, det där känner man igen - helt otroligt vad mycket smuts de småttingarna kan bära på ibland, men det är en härlig känsla när det är rentBubble bubble, toil and trouble...
![]()
Kaching! Rent bling! Det brukar pratas om gubb-dna i det här forumet, men kvinnor kan de också.![]()
Eller hur..! Boetten ska man inte ens prata om i det här fallet.Haha, det där känner man igen - helt otroligt vad mycket smuts de småttingarna kan bära på ibland, men det är en härlig känsla när det är rent![]()
Snyggt, saknas bara en ENICAR på toppen där!!I brist på annat fick dessa nytt liv i sommar!
![]()
Fin Certina, guld på stål?I brist på annat fick dessa nytt liv i sommar!
![]()
Kan va?! Hur ser man det?Fin Certina, guld på stål?
Fin Certina, guld på stål?
Om jag förstått det rätt så ska du se stålet på undersidan, med tydlig övergång mellan guld och stål![]()
Gör detta någon klokare? 40 microns men finns det något märke för vilken metall under?
Inte riktigt lika, så kanske inte då?!Om jag förstått det rätt så ska du se stålet på undersidan, med tydlig övergång mellan guld och stål![]()
![]()
Nä märkning på 40m verkar stämma.Inte riktigt lika, så kanske inte då?!![]()
Menar du 40-märkningen säger stål? Oavsett, jo den va i fint skick och nu tickar den på bra också. Nu återstår bara att veta vad jag ska med dom till!?Nä märkning på 40m verkar stämma.
edit: den ser ut att vara riktigt fint skick!
betyder inte 40m (40 micron)? Det är i så fall tjockleken på guldlagret. Jag tror att det även ska stå stainless steel på baklocket, inte bara stainless steel back för att det ska vara guld på stål. Annars är det guld på någon annan metallNä märkning på 40m verkar stämma.
edit: den ser ut att vara riktigt fint skick!
Precis, 40 micron. Sant, skulle kunna vara något annat under pläteringen.betyder inte 40m (40 micron)? Det är i så fall tjockleken på guldlagret. Jag tror att det även ska stå stainless steel på baklocket, inte bara stainless steel back för att det ska vara guld på stål. Annars är det guld på någon annan metall![]()
Första prototypenTror att det går att göra med lite mer veckat, tänkte testa med en random scarf hemma. Kan bli bra semester projekt!
Väldigt läcker, tack för du delar med dig! Som samlare/hoarder av schyssta damdykare och helst med originallänk är detta en ren fröjd att seEn kamrat nämnde att han letade efter en liten damdykare till sin flickvän och då slog det mig att jag hade en liggandes sen flera år.
Köpte den till min fru som inte alls tyckte om den men kanske den kan komma till användning nu.
Citizen från 68 och handraget verk i 28 mm boett.
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad är det för storlek och bandmått på den?
Den är på 26x31 mm ex krona och bandbredd är 14 mm.Vad är det för storlek och bandmått på den?![]()
Härlig storlek. Skillnaden mellan en 26mmare som har 12mm band istället för 14mm är som natt och dag för mig som mest bär sådana här storlekar, så tack för infon - ska ha modellen i åtanke när man trålar på nätetDen är på 26x31 mm ex krona och bandbredd är 14 mm.