Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äsch, i tyckte och smak så finns det egentligen inga rätt och fel. Men hänger man på det här förbaskade forumet och ser massa klockor så börjar man titta på de små detaljerna och jämföra med andra klockor.Intressant nissehult ! Jag insuper dina visdomsord,tar på mig(försöker) Dina tränade ögon,och tittar igen - - javisst har Du rätt. Bra träning detta i kritisk granskning,tack!
...fast ska du ha "retro-look" så ska du nog satsa på vintage. Bättre kvalitet, och oftast mer harmonisk design. En så liten krona (kvarts?) på den där boettformen är ganska fult, tycker jag.Mycket vacker Laurent Ferrier !! Förfining....in i minsta detalj som det ser ut.
Ett annat tidigare nämnt Köpenhamns-baserat klockmärke som nämnts tidigare är Copha , som beskriver sin huvudlinje som retro med skandinavisk touch. Har denna som , om det nu syns har tydligt kupolat glas och kopparfärgade detaljer urtavla/visare. Trevligt med glaset , som ger lite karaktär , men jag har varit mer tveksam till kopparinslaget...men nog vant mig till att gilla det lite...tror jag. Är det snyggt eller ej ?? Nissehult och andra kan ju gärna feedbacka om huruvida det är nåt att ha med kopparfärgat som designelement.![]()
Det finns några sådana, tex en klassisk klocka från SAS med "flygande" sekundvisare.Och en klocka med lite annorlunda teknik - Rosendahl Picto , som konstruerats av någon av de namnkunniga danska arkitekt/designerna - har visare som inte är visare , eller hur man skall säga -indikering på en vridbar skiva som tickar fram...vad det nu skall vara bra för ???![]()
Jacob Jensen riktigt snygga . ..... B&O klockan måste väl ha varit ultra-hightech på den tiden ?! Innan apparnas tidevarv.... Kul att Du jobbat på B&O , då måste Du väl blivit riktigt trimmad i dansk design...less is more...intesynas-teknik och utstrålning genom materialval/finish. Bra ljud var det också....
Det glaset från sidan är ju mums!Måste bara visa en bild från sidan på denna coola klocka från Bang & Olufsen , även kallad Beowatch. ”Deilig” design, tycker jag
![]()
![]()
![]()
![]()
Jacob Jensen får man inte glömma.
Denna köpte jag till hustrun, hon älskar den.Georg Jensen finns väl också!
Denna är väl en av dom mer kända i hans kollektion.
![]()